Cei implicaţi în operaţiunea de căutare a avionului Air France, prăbuşit acum o săptămână în Atlantic, au recuperat, până acum, 17 cadavre şi resturi de fuselaj. În urmă cu puţin timp armata braziliană a anunţat şi găsirea stabilizatorului, coada avionului Air France.
Au trecut 7 zile de la prăbuşirea zborului 447. Şapte zile de chin şi disperare pentru rudele victimelor. Unii dintre ei au acum şansa să-şi îngroape morţii creştineşte.
Familiile spun că acest lucru nu face decât să le răscolească durerea. Unii preferau să nu fie găsite niciodată trupurile celor dragi. ?Aş fi preferat să o lase acolo, oriunde ar fi. Toată această operaţiune de salvare este prea dureroasă. E foarte greu pentru noi?, spune ruda uneia dintre victime.
Cauzele prăbuşirii avionului, care avea 228 de oameni la bord, printre care şi o româncă, rămân în continuare necunoscute. Însă au ieşit la iveală informaţii importante. De exemplu, avionul Airbus A330 prăbuşit pe 1 iunie în oceanul Atlantic era echipat cu senzori de viteză ce urmau să fie retraşi de pe piaţă pentru că dădeau erori.
Aflarea vitezei reale de zbor este crucială pentru pilot: o viteză prea mică poate duce la pierderea altitudinii, în timp ce o viteză prea mare poate duce la dezintegrarea aeronavei.
?Operaţinea se axează momentan pe recuperarea cadavrelor şi a resturilor. Poziţia în case vor fi descoperite ne vor da indicii despre poziţia avionului Airbus, în momentul impactului?, a declarat Christophe Prazuck, purtătorul de cuvânt al forţelor armate franceze.
De asemenea, la operaţiunile de savare va lua parte şi un submarin nuclear francez care va încerca să localizeze cutiile negre ale avionului. Deocamdată datele cruciale pentru aflarea cauzelor tragediei zac undeva pe fundul Oceanului Atlantic.
Observator