„Taxa de stațiune sau hotelieră este absolut firească. Se stabilește de către Consiliul Local, iar veniturile trebuie să ajungă la dezvoltarea și promovarea stațiunii respective. Nu cred că va scădea numărul, din contră, stațiunea trebuie promovată și este nevoie de acești bani în buget. Și asta va însemna o promovare mai bună.”, spune Cristina Bărhălescu, managerul unei agenții de turism.
Operatorii economici de pe litoral speră ca acest lucru să ducă la dezvoltarea stațiunii. Mare parte din banii colectati prin aceasta taxă vor fi folosiți tocmai pentru promovarea destinației, atât la evenimente interne, cât și externe.
Cuantumul taxei este de 1%, fără TVA, din valoarea tarifului pentru fiecare noapte de cazare, iar turiștii o vor achita operatorului de turism. Agenții economici vor avea obligația de a vira taxa colectată la bugetul local.
„Spre exemplu, dacă noaptea de cazare costă 400 de lei, turistul va plăti în plus suma de 4 lei, taxa de promovare turistică. Vorbim de sume foarte mici, care nu vor avea un impact asupra bugetului turiștilor. ”, spune purtătorul de cuvânt al Primăriei Năvodari, Elena Aftene.