Antena 3 CNN Life Știinţă Michelangelo a pictat o femeie bolnavă de cancer în Capela Sixtină. Experţii lansează o nouă teorie revoluţionară

Michelangelo a pictat o femeie bolnavă de cancer în Capela Sixtină. Experţii lansează o nouă teorie revoluţionară

N.B.
1 minut de citit Publicat la 14:57 04 Noi 2024 Modificat la 15:53 04 Noi 2024
Frescele de pe Cappella Sixtina
Noua ipoteză a cercetătorilor susţine că este posibil ca Michelangelo să fi pictat o femeie care suferă de cancer la sân în faimoasa frescă "Potopul". Sursa foto: Getty images

O nouă teorie a cercetătorilor arată că în Capela Sixtină Michelangelo a pictat o femeie cu cancer la sân. Potrivit experților prin reprezentarea respectivei femei în cadrul Potopului Universal, creat între 1508 și 1512, artistul florentin a încercat să reprezinte inevitabilitatea morții.


Noua ipoteză a cercetătorilor susţine că este posibil ca Michelangelo să fi pictat o femeie care suferă de cancer la sân în faimoasa frescă "Potopul", pictat între 1508 și 1512, care înfățișează un potop biblic şi se află pe bolta Capelei Sixtine. 

 


Femeia goală, purtând doar un voal albastru, este înfățișată cu mâna în zona coastelor, chiar sub sâni, în timp ce alți bărbați și femei cu copii încearcă să scape de inundaţii. Un studiu publicat în jurnalul medical The Breast şi preluat de La Repubblica susţine că sânii femeii și zona din jurul axilei drepte sunt reprezentate în concordanță cu simptomele bolii.

Dr Raffaella Bianucci, expert în analiza medicală a operelor de artă la Universitatea Paris-Saclay, a spus pentru Telegraph că femeia pare să aibă un mamelon retractat și o areola pe sânul drept, înconjurată de noduli și adâncituri. Cercetătorii au observat, de asemenea, o umflătură la axilă care ar putea indica ganglioni limfatici umflați.


"Contrastul cu sânul drept este evident. Deși ușor ridicat de brațul drept, există un mamelon vizibil retras și deformat." Potrivit cercetătorilor, posibila reprezentare a cancerului de sân poate fi legată de încercările artistului florentin de a reprezenta inevitabilitatea morții.

Dr. Bianucci spune că descoperirea este deosebit de semnificativă, deoarece ar putea confirma incidența cancerului încă din 1508, anul în care Michelangelo a pictat fresca, și inovațiile științifice în identificarea bolilor din acea epocă: "Renașterea nu a fost doar o perioadă de creativitatea artistică, a marcat zorii chirurgiei."


Alte cercetări au dezvăluit anterior că Michelangelo a ascuns schițe anatomice în hainele și fețele personajelor sale din Capela Sixtină, pentru a ataca disprețul Bisericii față de știință.

×
x close