Noi utilizatori au luat cu asalt aplicația chineză RedNote cu doar câteva zile înainte de o interdicție propusă de SUA asupra popularei aplicații de social media TikTok, în timp ce compania mai puțin cunoscută se grăbește să valorifice afluxul brusc în timp ce parcurge o linie delicată de moderare a limbii engleze, scrie The Guardian.
Într-un chat live numit „TikTok Refugees” pe RedNote luni, peste 50.000 de utilizatori din SUA și China s-au alăturat discuției. Utilizatorii chinezi veterani, cu un oarecare sentiment de nedumerire, și-au salutat omologii americani și au schimbat impresii cu ei pe subiecte precum hrana și șomajul în rândul tinerilor. Ocazional, însă, americanii au virat pe un teritoriu mai riscant.
„Este în regulă să întrebi cum diferă legile în China față de Hong Kong?” a întrebat un utilizator american. Un utilizator chinez a răspuns: „Preferăm să nu vorbim despre asta aici”.
Astfel de schimburi culturale improvizate aveau loc pe RedNote, cunoscut în China sub numele de Xiaohongshu, deoarece aplicația a urcat în fruntea clasamentului de descărcare din SUA în această săptămână. Popularitatea sa a fost determinată de utilizatorii rețelelor sociale din SUA care caută o alternativă la TikTok, deținut de ByteDance, cu câteva zile înainte de interzicerea sa.
RedNote, un startup cu o evaluare recentă la 17 miliarde de dolari, permite utilizatorilor să organizeze fotografii, videoclipuri și texte care le documentează viața. În ultimii ani, a devenit un motor de căutare de facto pentru cei peste 300 de milioane de utilizatori care caută sfaturi de călătorie, creme anti-îmbătrânire și recomandări de restaurante.
În doar două zile, peste 700.000 de utilizatori noi s-au alăturat Xiaohongshu, a declarat o persoană apropiată companiei. Descărcările RedNote din SUA au crescut cu peste 200% de la an la an și în această săptămână și cu 194% față de săptămâna anterioară, conform estimărilor firmei de cercetare a datelor despre aplicații Sensor Tower.
A doua cea mai populară aplicație gratuită de pe lista App Store a Apple, marți, Lemon8, o altă aplicație deținută de ByteDance, a cunoscut o creștere similară luna trecută, descărcările crescând cu 190% în decembrie, până la aproximativ 3,4 milioane de utilizatori. Aplicația a înregistrat o creștere similară în Magazinul Google Play.
Afluxul a părut să-i ia prin surprindere pe cei de la RedNote, două surse familiare cu compania spunând că se străduiesc să găsească modalități de a modera conținutul în limba engleză și de a construi instrumente de traducere engleză-chineză.
RedNote menține o singură versiune a aplicației sale, în loc să o împartă în aplicații interne și externe - o raritate printre aplicațiile sociale din China care sunt supuse regulilor interne de moderare.
RedNote este dornic să exploateze avântul brusc de atenție, deoarece directorii o văd ca pe o cale potențială pentru a obține o popularitate globală similară cu cea a TikTok. Prețurile acțiunilor unor companii cotate la bursă care desfășoară afaceri cu RedNote, cum ar fi Hangzhou Onechance Tech Corp, au crescut cu până la 20% marți.
Creșterea numărului de utilizatori din SUA are loc înainte de termenul limită de 19 ianuarie pentru ca ByteDance să vândă TikTok altfel aplicația va fi interzisă în SUA. TikTok este utilizat în prezent de aproximativ 170 de milioane de americani, aproximativ jumătate din populația țării, și este foarte popular în rândul tinerilor și al agenților de publicitate.