
Industria auto germană este în cădere liberă, iar în acest context Grupul Volkswagen a închis anul 2024 cu un profit net în scădere cu 30%. Însă compania a reuşit să atingă cifre record de vânzări cu un produs neobișnuit: cârnații, în special cei currywurst, care au devenit celebri în toată Germania, dar și la nivel internațional.
Anul trecut cârnații, care se laudă cu propriul cod în catalogul companiei, au fost vânduți mai mult ca niciodată, atât în cantine cât și în supermarketurile din Saxonia Inferioară unde au depășit 8 milioane și jumătate de bucăţi. Datele au fost comunicate intern angajaților Grupului şi reprezintă cu 200.000 de cârnați mai mulţi față de 2023, care fusese deja un an record pentru acest tip de produse, relatează La Repubblica.
"Cu peste 8 milioane de Volkswagen Original Currywurst vânduţi, sărbătorim un nou record de vânzări", a scris directorul de resurse umane Gunnar Kilian pe LinkedIn. În practică, s-au vândut aproape tot atâţia cârnați câte mașini. Dar, spre deosebire de vânzările de mașini care au scăzut cu 2,3% în 2024, ajungând la 9,03 milioane de modele la toate mărcile Grupului, cifră care include și mărcile Audi, Skoda și Seat, cârnații produşi în măcelăria internă a fabricii din Wolfsburg din anul 1973 nu par a fi în criză. Potrivit companiei, secretul succesului se găsește în propunerea de noi variante de cârnați intrate în catalog, precum hotdogul lansat în 2021 care, în 2024, a vândut aproape 2,18 milioane de bucăți.
Produsul Currywurst tradițional a vândut nu mai puţin de 6,317 milioane de bucăţi. Creșterea exponențială pentru cârnații Volkswagen are loc de ceva timp, în 2019 vânzările ajunseseră deja la șapte milioane, iar în anii de pandemie 2020 și 2021 au fost de 6,5 milioane. Însă tendința este destinată să se confirme, sau mai degrabă să crească, în condițiile în care sunt în curs de fabricare noi variante.
În 2021, decizia Volkswagen de a elimina currywurst din meniul uneia dintre cele 30 de cantine ale companiei, cea pentru angajații de la sediu, care atunci a devenit în esență o cantină vegetariană și vegană, a făcut furori.
Vestea a făcut valuri, chiar și fostul cancelar Gerhard Schröder a intervenit pe subiect și a profitat de polemică pentru a reveni în centrul atenției în rolul său neobișnuit de campion al cârnaților cu curry, lansând hashtag-ul #RettetDieCurrywurst, save the currywurst, pe rețelele sociale.
În ciuda protestelor, cantina a trecut totuşi atunci la bucătăria vegană și vegetariană. Dar, în 2023, Volkswagen a decis să ridice interdicția de a servi carne în acea cantină. Așadar, din 7 august a acelui an, cârnații de curry au revenit la cererea populară în meniurile angajaților, alături de multe alte preparate din carne și pește.