Antena 3 CNN Economic Înmatriculările de maşini electrice în România au crescut cu 25,1% în 2024. Topul celor mai populare modele

Înmatriculările de maşini electrice în România au crescut cu 25,1% în 2024. Topul celor mai populare modele

Claudia Popovici
3 minute de citit Publicat la 16:35 10 Ian 2025 Modificat la 16:35 10 Ian 2025
masini pe sosea
Maşinile full electrice aveau o cotă de 6,5%, în 2024. Sursa foto: Getty Images

Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 19,4%, în luna decembrie 2024 față de intervalul similar din 2023, în timp ce pe segmentul mașinilor „verzi" s-a consemnat un salt de 25,1%, pe întreg anul trecut, arată datele Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI), prelucrate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile citat de Agerpres. 

Conform statisticii, per total autovehicule, decembrie 2024 vine cu o creștere de 23,9% a înmatriculărilor comparativ cu aceeași lună din anul anterior, precum și cu o majorare de 40% față de luna noiembrie 2024.

Autoturismele (care reprezintă aproximativ 80% din total piață) au înregistrat, în luna decembrie 2024, un volum de 13.386 unități, cu +19,4% mai mult față de luna similară din 2023.

Segmentarea pe clase are pe prima poziție Clasa A - cu un plus de 41,5% de la un an la altul, urmată de Clasa B (+39,8%), Clasa C (+31,4%), Clasa D (-19,5%), Clasa E (+21,6%), Clasa F (-17,5%) și SUV (+8%).

Pe întreg anul 2024, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de piață de 48,6% și o creștere de 15% față de anul 2023, urmat de segmentul C (cotă de piață de 29% și o creștere de 4%) și segmentul B (cotă de piață de 14% și o scădere de 9,8%).

În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna decembrie a anului trecut, motorizările pe benzină plus mild hybrid benzină înregistrează o creștere de 22% față de perioada similară din 2023, ajungând astfel la o pondere de 58,8%. Autoturismele echipate cu motoare diesel plus mild hybrid diesel consemnează, în același interval de analiză, o scădere de 23,7% și o cotă de 9,2% din total.

La capitolul autoturisme „electrificate", respectiv cele electrice (100% și hibride plug-in), precum și cele full hybrid (care dispun și de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), acestea dețineau, în decembrie 2024, o cotă de piață de 32%, care depășește cu 22,8 puncte procentuale cota deținută de motoarele diesel.

Citeşte şi: La cât timp trebuie efectuată Inspecția Tehnică Periodică (ITP), inclusiv pentru mașinile mai noi de 10 ani. Anunțul RAR 

Pe întreg anul 2024, acest segment de autoturisme au înregistrat o cotă de piață de 25,1%, cu 11,3 puncte procentuale mai mult față de motorizările diesel plus mild hybrid diesel.

Totodată, autoturismele full electrice aveau o cotă de 6,5%, în 2024 din piață față de anul 2023, când reprezentau 10,7%, în timp ce autoturismele plug-in hybrid dețineau o cotă de piață de 4,3%, în comparație cu 3,8%, cu un an în urmă.

La nivelul anului trecut cele mai vândute autoturisme electrice au fost: Dacia Spring - cu 3.263 unități, în scădere cu 52,5% față de anul 2023, Tesla Model 3 (cu 1.679 de unități, +64,3%) și Tesla Model Y (846 de unități, -59,3%).

În categoria autoturismelor Plug-in, top 3 modele este ocupat de: Ford Kuga (593 de unități, -17,6% față de anul 2023), Toyota RAV4 (cu 500 de unități, +29,9%) și Hyundai Tucson (483 de unități, +27,4%).

Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc, în 2024, modelul Toyota Corolla, cu 3.281 de unități (creștere de 52,3% față de anul 2023), iar apoi Toyota RAV4 (cu 2.361 de unități, +56,5%) și Toyota Yaris Cross (2.361 de unități, +20,7%).

Potrivit sursei citate, vehiculele comerciale ușoare și minibus au înregistrat, pe întreaga perioadă a anului anterior, comparat cu același interval din 2023, o creștere a înmatriculărilor de 23,4%.

Pe de altă parte, vehiculele comerciale ușoare electrice au atins, în anul 2024, un volum de 552 de unități, echivalentul unui salt de 38,3%, raportat la anul precedent.

Datele oficiale relevă faptul că vehiculele comerciale grele și bus au consemnat o scădere de 7,9%, în 2024 vs 2023, din care vehiculele comerciale grele de peste 16 tone plus autotractoarele înregistrează o diminuare a înregistrărilor de 7,2%.

×
x close