UPDATE: Tribunalul Argeş a amânat cu o săptămână judecarea procesului intentat de administraţia societăţii Automobile Dacia împotriva sindicatului care a declanşat greva generală. Liderii sindicali au invocat lipsa de apărare şi au obţinut amânarea judecării cauzei pentru 2 aprilie. Instanţa trebuia să decidă miercuri dacă greva generală de la Automobile Dacia este legală.
Între timp, muncitorii, care cer o majorare
salarială de 65 la sută, au intrat în cea de-a treia zi
consecutivă de protest. Conducerea Renault, citată de ziarul France
Soir, consideră că asemenea majorare nu este posibilă deoarece ar
putea duce, pe viitor, la închiderea fabricii de la Piteşti.
Conducerea
uzinei Automobile Dacia a refuzat aşadar cererile greviştilor,
oferind o creştere de numai 19 la sută. Muncitorii români nu
au acceptat însă oferta şi au decis să continue greva.
Conducerea precizează, prin intermediul cotidianului France Soir, că
muncitorii de la Piteşti au beneficiat deja de creşteri salariale
de peste 140 de procente în ultimii cinci ani, în ciuda
inflaţiei din România.
Dacă
cererile salariaţilor Dacia ar fi satisfăcute, reprezentanţii
Renault consideră că profitul şi însuşi viitorul fabricii
Dacia ar putea fi puse în pericol. Mai ales că, începând
din 2010, uzinele Renault vor produce autoturisme marca Logan şi în
Maroc, India sau Rusia.
Antena
3