Antena3.ro vă aduce, la final de 2007, un clasament al maşinilor
despre care v-am povestit de-a lungul anului, alături de fotografii şi materiale
video.
1.
Maşina lui Dracula. Mercedes-Benz
CL 63 AMG, cu un motor AMG de 518 CP şi 6,3 litri, care
transformă acest splendid automobil într-o rachetă, a fost lansat vara aceasta
şi în România. Mai mult decât atât, jurnaliştii celei mai cunoscute reviste
auto din lume, Top Gear, au străbătut tot continentul, până la cetatea de la
Poienari a lui Vlad Ţepeş, pentru o şedinţă foto cu bolidul german. Motivul?
Matt Master şi Lee Brimble, de la ediţia britanică a Top Gear, au decis că
există o singură locaţie demnă de această maşină impunătoare - ţara lui
Dracula. ?Dacă Dracula ar trăi, cu siguranţă această este maşina pe care ar
cumpăra-o! ?, a precizat Matt Master. Ei au testat maşina trei zile pe drumul
de la Londra până la Poienari, unde se află ruinele cetăţii lui Vlad Tepeş.
S-au convins astfel că prinţul întunericului şi-ar fi ales, fără să stea pe
gânduri, 525 de cai de sub capotă în locul bidiviului.
2.
Ferrari F430 Challenge
Stradale este o maşină a cărei lansare a fost aşteptată cu
sufletul la gură de fanii modelelor exotice. Noul supercar Ferrari a debutat la
Salonul Auto din septembrie de la Frankfurt şi surprinde prin ţevile de
eşapament poziţionate mai sus în interiorul spoilerului şi prin bosajele mari, aşadar
un F430 Challenge Stradale mai lat decât versiunea standard. Multe din
echipările versiunii standard au fost înlocuite cu fibră de carbon, masa fiind
astfel micşorată cu 100 de kilograme.
FERRARI CHALLENGE STRADALE3.
Audi a echipat sedanul de lux
A6L cu un sistem audio-video care transformă maşina
într-un adevărat cinematograf. În 2005, Audi a lansat acest model exclusiv
pentru piaţa chineză, o versiune cu ampatament mărit, creată pentru a
transforma modelul german într-o adevarată limuzină. Anul acesta, Audi a adus o
versiune îmbunătăţită: interiorul limuzinei oferă un adevărat sistem de entertainment
pentru locurile din spate - două monitoare de 10 inci ataşate de scaunele din
faţă si controlate de cotiera centrală. DVD player-ul integrat în cotieră
include conexiuni pentru o consolă de jocuri, pentru iPod şi pentru camera
digitală. Împreună cu tunerul TV, sistemul a transformat luxosul sedan într-un
adevărat cinematograf mobil.
4.
Bugatti Veyron, pentru că a depăşit anul
acesta viteza de 408,47 de kilometri pe oră, ceea ce a făcut din acest bolid,
pentru scurt timp, cel mai rapid automobil de serie din lume. Numele modelului
provine de la pilotul de curse francez Pierre Veyron, câştigător pentru Bugatti
al Circuitului Le Mans în 1939. Modelul are peste 1000 de cai putere, dar şi un
preţ pe măsură: peste 1 milion de euro.
5.
SSC Ultimate Aero TT este automobilul care a
depăşit performanţa lui Bugatti Veyron, fiind la ora actuală cel mai rapid.
Recordul de
412 km/oră a fost stabilit la 13
septembrie a.c. Ca stil, Aero se apropie, prin uşile ?fluture?, de Mercedes-Benz
SLR McLaren, Saleen S7, McLaren F1 sau Enzo Ferrari.
6.
Porsche Cayenne S a fost proiectat pentru a
celebra participarea în Raliul Transsiberian la categoria
Motoare mai mari de 4 litri.
Autovehiculul se numeşte chiar
Cayenne
S Transsyberia 2007 şi a fost produs în doar 26 de exemplare. Fiecare
dintre acestea se deosebesc evident de versiunea de serie. Printre modificările
exterioare se găsesc inserţiile portocalii care individualizează seria
specială, panouri şi scuturi de protecţie bine dezvoltate ca volum sub maşină,
un cârlig de ancorare şi un sistem de troliu în faţă şi patru lămpi
suplimentare montate pe plafon. În ceea ce priveşte partea mecanică, motorul şi
diferenţialul electronic sunt aceleaşi ca pe versiunea de serie, suspensiile cu
braţe ranforsate pot fi ridicate cu nu mai puţin de 75 de milimetri faţă de
varianta normală, iar reglajele mecanice au fost şi ele reevaluate. Din
arsenalul lui Cayenne S Transsyberia nu lipseşte un sistem performant de
navigaţie.
7.
Ferrari F430 Scuderia, lansat oficial la Salonul
Auto de la Frankfurt de însuşi Michael Schumacher, vine cu o caroserie cu 100
de kilograme mai uşoară, comparativ cu un F430 normal, mulţumită unui program
intens de reducere a maselor, bolidul cântărind doar 1250 kg; în acelaşi timp,
puterea motorului V8 de 4,3 litri a crescut la 510 CP (obţinuţi la o turaţie de
8500 rpm), astfel încât raportul kg/CP este de numai 2,45. F430 Scuderia a
primit şi o nouă evacuare, cu un eşapament final cu design modificat, un nou
sistem de tracţiune, care combină diferenţialul electronic E-Diff, sistemul de
control al stabilităţii şi tracţiunii F1-Trac cu un update al software-ului
cutiei de viteze, ce reduce timpii de schimbare la doar 60 de milisecunde.
(Fostul deţinător al recordului, BMW M5, făcea acest lucru în 65 de
milisecunde).
8.
AC Schnitzer ACS1 BMW
Serie 1 Coupé este un demn urmaş al modelului 2002, ca proporţii,
dar şi ca tehnologie. Pe lângă kitul de upgrade al motorului, AC Schnnitzer a
îmbunătăţit manevrabilitatea modelului prin introducerea unor suspensii noi
special concepute. Body-kitul exterior constă într-o nouă grilă frontală, un
nou spoiler în faţă, eleron pentru capota spate, prelungire pentru cupolă în
partea din spate. Pentru interior, AC Schnnitzer oferă un volan cu trei spiţe
sport tot cu airbag şi ornamente din carbon alături de cele clasice din
aluminiu. Motorul dezvoltă 360 CP şi un cuplu motor de 450 N/m. Acceleraţia de
la 0 la 100 km/h se face în 5 secunde şi viteza maximă este de 300 km/h.
9.
Opel GT este o apariţie exotică pe şosele, însă
Steinmetz a considerat că un tuning
discret ar accentua exclusivitatea unui viitor posesor de cabrio german. Specialistul
Opel a anunţat toamna aceasta că pune la vânzare un nou pachet sportiv pentru
versiunea europeană a lui Saturn Sky - Opel GT. Modificările tunerului german
cuprind o nouă grilă şi un spoiler faţă din două bucăţi cu două guri de aer
situate lângă farurile de ceaţă. În partea din spate, singurele modificări
cuprind cele patru ţevi de eşapament. Ultima noutate ar fi un kit de coborâre a
caroseriei cu 20 de mm.
10. Conceptul
Mercedes-Benz Ocean Drive a fost prezentat la începutul anului în cadrul Salonului Auto de la Detroit. Este un automobil decapotabil cu patru uşi, oficialii constructorului german declarând atunci că modelul intră în producţia de serie în momentul în care cererea este evidentă. Conceptul echipat cu un motor de 12 cilindri este construit pe platforma lui S600 şi beneficiază de sistemul revoluţionar de încălzire la nivelul umărului (shoulder-level), care permite tuturor celor patru pasageri să se deplaseze cu maşina decapotată chiar şi la temperaturi scăzute.
MERCEDES BENZ OCEAN DRIVE
GALERIILE FOTO ANTENA3.ROCELE MAI SCUMPE MAŞINI VÂNDUTE
ÎN 2007HYUNDAI GENESIS COUPÉPORSCHE CARMA CONCEPTALFA ROMEO COMPETIZIONE ŞI
SCARLETT JOHANSSONAEROGRAF MOSCOVA 2007: MAŞINA
CA OBIECT DE ARTĂFRANKFURT 2007 PREZINTĂ
SUV-URILE VIITORULUICONSTRUCTORII AUTO, NIŞTE
PORCI POLUANŢI. GREENPEACE PREZINTĂ MAŞINILE-PORCFRANKFURT 2007. DISPUTELE
ECOLOGICEFRANKFURT 2007 PREZINTĂ
MERCEDES BENZ: MULTE VISE PE PATRU ROŢILANSĂRI LA SIAB CELE MAI IEFTINE MAŞINI ÎN 2007 BUGATTI VEYRON 16.4 NIMICEŞTE MCLAREN
SLRMAŞINA GOOGLE CARE SE BAGĂ ÎN PRIZĂ:
GOOGLE.ORG RechargeITElla Moroiu, Antena3.ro