Enel Energie nu a primit până în prezent decizia de sancționare, urmând ca, după ce va intra în posesia acesteia, să urmeze căile legale de contestare, anunţă compania după ce ANPC a anunţat că a sancționat Enel Energie cu amendă contravențională de 10,4 milioane de euro .
În replică la acuzațiile aduse de ANPC, care a amendat compania pentru prețuri mai mari decât cele stabilite prin lege, Enel Energie spune că legislația din domeniu, deși a fost schimbată de 20 de ori în ultimii doi ani, nu acoperă toate situațiile apărute în activitatea de furnizare.
De asemenea, compania acuză instituțiile statului de incoerență, precizând că ANRE, reglementatorul din domeniu, nu a sesizat vreo încălcare a legii.
Reprezentanții Enel Energie susţin că au fost informați de către ANPC asupra faptului că Autoritatea a primit un număr de 4 sesizări.
"Astfel, pentru clienții care au o citire sau autocitire a indexului în interiorul perioadei de facturare, pentru a determina consumul total se utilizează, conform prevederilor legale actuale, o medie zilnică de consum pentru perioada pentru care nu există citire. În cazul lunii februarie, care are un număr redus de zile, această medie este mai mare decât în cazul celorlalte luni, astfel că, pentru un număr extrem de redus de clienți, acest lucru a dus la trecerea în tranșa de consum următoare. În cazul multor sesizări în care existau dubii privind indexul, am stornat facturile și am aplicat prevederile favorabile clienților.
Aceste situații, deși cu frecvență deosebit de redusă, au apărut ca urmare a aplicării reglementărilor legale, iar instituțiile relevante din domeniul nostru de activitate nu au sesizat vreun aspect care să contravină acestora.
Diverse instituții ale statului au interpretări diferite ale legislației
Cu regret constatăm că diverse instituții ale statului au interpretări diferite ale legislației și celorlalte prevederi aplicabile în domeniul energiei și nu ajung să coreleze activitățile lor, pentru a oferi claritate atât clienților, cât și companiilor din domeniu", explică Enel.
Compania nu a primit până în prezent decizia de sancționare, urmând ca, după ce va intra în posesia acesteia, să urmeze căile legale de contestare.
"Ne menținem angajamentul de a participa la toate consultările la care vom fi invitați, cu toate instituțiile relevante, pentru a obține coerență în aplicarea prevederilor legislative în continuă schimbare, pentru a asigura o relație corectă și transparentă cu clienții noștri. Contăm pe aceeași deschidere din partea partenerilor noștri instituționali, despre care considerăm că au aceleași obiective în vederea protejării clienților și ne rezervăm dreptul de a ne apăra, în sistemul juridic, de orice interpretare abuzivă a prevederilor legale", au mai precizat responsabilii companiei de utilități.