Antena 3 CNN Actualitate Social Ce se întâmplă cu cardurile de sănătate în 2024. Toți asigurații trebuie să știe

Ce se întâmplă cu cardurile de sănătate în 2024. Toți asigurații trebuie să știe

Redacția Antena 3 CNN
1 minut de citit Publicat la 18:00 11 Mar 2024 Modificat la 18:51 14 Mar 2024
cnas
Protest al angajaţilor de la Casa de Asigurări de Sănătate. Toate activitățile vor fi blocate, inclusiv procesare concediilor medicale Sursa foto: Agerpres

Pe site-ul CNAS se poate verifica dacă unei persoane i s-a emis sau nu cardul de sănătate.

Desigur, condiția este ca platforma să fie funcțională la momentul accesării.

Cardul conține informații precum numele, data nașterii, termenul de valabilitate, codul unic de identificare și numărul de identificare.

Este activat la cabinetul medicului de familie. Acesta poate adăuga informații suplimentare de natură medicală referitoare la titular.

Ulterior, asiguratul poate prezenta cardul la furnizorii de servicii medicale sau farmaceutice, în vederea decontării serviciilor solicitate.

Odată cu pandemia de COVID-19, Guvernul a decis să prelungească valabilitatea cardurilor de sănătate cu 7 ani, pentru că multe dintre aceste documente expirau în 2021.

De asemenea, pentru cei care au primit carduri de sănătate până la 31 decembrie 2014, valabilitatea acestora a fost extinsă la șapte ani de la data rescrierii lor.

Astfel, un card emis în 2014 este valabil, după rescriere, până în 2028.

Cardului expirat i se prelungește valabilitatea de către medicul de familie

În prezent, durata de valabilitate a cardului național de sănătate nou emis este de 7 ani.

În cazul expirării, titularul trebuie să meargă la medicul de familie pentru prelungirea perioadei de valabilitate.

Rescrierea noului card se face automat când medicul de familie introduce cardul în cititor.

În acel moment, sistemul informatic prelungește perioada de valabilitate a cardului.

Ce trebuie făcut pentru emiterea unui card de sănătate nou

Dacă titularul solicită schimbarea cardului de sănătate în 2024 pentru că l-a pierdut, i-a fost furat sau și-a schimbat numele, trebuie să adreseze Casei de Asigurări unde este înregistrat sau unde a fost declarat de angajatorul său.

De asemenea, trebuie să țintă cont că un nou card se eliberează se eliberează în baza următoarelor documente:

  • Cerere tip
  • Copie după actul de identitate
  • Dovada plății contravalorii cardului duplicat, în sumă de 15,26 lei
  • Declarație de împuternicire, în cazul în care titularul nu se poate deplasa și solicită re-emiterea prin intermediul altei persoane

Documentele necesare emiterii unui card nou pot fi transmise și prin poștă electronică.

×
x close