Mașinile electrice câștigă tot mai mult teren la noi în țară. Dovadă stau cifrele comunicate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), care arată că în primele 11 luni ale lui 2023, românii au cumpărat 131.602. mașini noi, în creștere cu aproape 13,8% față de același interval din 2022. Dintre acestea, 14.040 de mașini au fost electrice, o pondere cam la același nivel cu cea din Europa.
În vârful înmatriculărilor s-a aflat Dacia Spring: 6.365 de unități, în creștere cu 26,6% față de intervalul similar din 2022. Pe locul secund se află Tesla (2.903 unități, +209,8%), iar ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de modelele electrice produse de Volkswagen (1.317, +64,6%).
În acest context, la fabrica Ford de la Craiova se va produce în curând primul autoturism electric. Este vorba despre Ford e-Transit Courier.
Anunţul a fost făcut de ministrul Mediului, Mircea Fechet, care a subliniat că acest demers reprezintă o veste bună pentru mediul şi calitatea aerului din România.
"În România, la fabrica Ford, se va produce în curând primul autoturism electric. Este o veste extraordinară pentru mediu, este o veste extraordinară pentru calitatea aerului din România şi este o veste extraordinară, sunt convins, pentru economia românească în general.
Asta nu înseamnă doar un aer mai curat, asta nu înseamnă că o să avem mai puţine noxe în atmosferă, dar asta înseamnă că banii pe care îi punem la dispoziţie, sumele cu care finanţăm programul Rabla Plus, vor rămâne în România.
Este extrem de important ca aceşti bani să nu plece peste hotare, de multe ori, fie că finanţăm panouri fotovoltaice, fie că finanţăm autovehicule electrice, constatăm că de multe ori banii nu rămân nici în România şi nici măcar în Europa”, a spus Mircea Fechet, marţi, într-o conferinţă de presă susţinută la fabrica Ford Otosan Craiova, citat de alba24.ro.
Schimbări majore la programul Rabla 2024 | Când începe și câți bani se dau pentru mașini electrice
România a depășit 10 milioane de vehicule. Două milioane dintre acestea sunt mai vechi de 20 de ani. Programele care vin în ajutorul celor ce vor să-și cumpere mașini noi, Rabla Clasic și Rabla Plus, au suferit schimbări majore. Șoferii care vor dori să cumpere vehicule electrice nu vor mai beneficia de ecobonusuri suplimentare și a fost tăiată și prima de casare.
Anul acesta, valoarea ecotichetului care poate fi obținut prin programul rabla plus, indiferent de numărul de vehicule uzate predate, este de 25.500 lei pentru o mașină electrică și de 13.000 lei pentru un vehicul hibrid.
”Este un semnal destul de negativ pentru cei care deja își comandaseră vehicule la începutul anului trecut, dar și pentru cei care își comandă vehicule anul acesta”, a declarat Sandu Adrian, de la Acarom.
Prima ediție a programului Rabla 2024 a început pe 19 martie, iar următoarea va avea loc la finalul verii.