Cauza
cea mai probabilă a accidentului produs duminică pe aeroportul Henri
Coană a fost coordonarea necorespunzătoare dintre turnul de control
şi echipa aflată pe pistă. Aceasta este concluzia la care au ajuns membrii
comisiei de anchetă după ce au ascultat convorbirile purtate între
pilot, controlorii de trafic aerian şi echipele de întreţinere.
În accident, nu a fost nimeni rănit, dar maşina a fost
distrusă în întregime, iar avionul a fost şi el serios
avariat. Echipajul aeronavei nu se face
vinovat de producerea accidentului.
Potrivit
informaţiilor din raportul preliminar al comisiei de anchetă, 4
muncitori şi două maşini excutau lucrări de întreţinere a
sistemului de balizaj pe aeroport, cu aprobarea turnului de control
de pe Otopeni.
După numai 14 secunde, când
parcursese deja 600 de metri şi atinsese viteza de 177 kilometri la
oră, avionul a izbit maşina aflată pe pistă. La ora producerii
accidentului, vizibilitatea era redusă, iar dubiţa echipei de
întreţinere staţiona fără să aibă girofarul în
funcţiune.
Autovehiculul a fost distrus în totalitate, dar şi
avionul a suferit avarii grave, având trenul de aterizare şi
motorul din stânga distruse, aripa stângă deformată,
precum şi alte avarii ale fuselajului.
Preşedinte comisiei care
investighează acest caz a mai precizat că incidentul de pe Otopeni
se încadrează în categoria accidentelor de aviaţie
civilă.
ANCHETA PRIVIND ACCIDENTUL AVIATIC DE PE OTOPENI ESTE ÎN DESFĂŞURARE
Antena 3