Primăria
generală şi ministrul Transporturilor se bat pe o linie de metrou
care să lege Bucureştiul de Otopeni. Câştigă însă
instituţia care realizează proiectul mai repede. Primarul general a
obţinut aprobare pentru finanţare externă, în timp ce
ministrul Transporturilor e pe cale să prezinte Guvernului proiectul
său, despre care spune că este mai ieftin decât cel al
Primăriei generale.
Pentru proiectul său, ministrul
Transporturilor vrea să folosească linia de cale ferată existentă
de zeci de ani în nordul oraşului şi folosită foarte puţin.
Linia de metrou de suprafaţă ajunge la Mogoşoaia şi apoi la
Otopeni. Lungimea traseului este de 19 km. Pe 12 dintre ei există
deja cale ferată. Rămân de construit numai şapte, din care
un kilometru va fi un tunel.
Durata de realizare a proiectului
ministerului Transportuilor ar fi de doi ani din momentul semnării
contractului, în timp ce Primăria generală ar construi
metroul subteran, care ar lega Piaţa Victoriei de Otopeni, în
şapte ani. Edilul merge înainte cu proiectul său, chiar dacă
ministrul Transporturilor îl consideră scump. Linia proiectată
de Primărie ar avea 21 de staţii pe sub bulevardele 1 Mai,
Expoziţiei, Şoseaua Bucureşti- Ploieşti şi Grădina
Zoologică.
Proiectul ministrului transporturilor va fi
prezentat Guvernului peste o lună pentru aprobarea indicatorilor
tehnico-economici. Banii de la Guvernul japoniei, pentru proiectul
primăriei generale vin însă peste cîteva luni.
Antena
3