Nota maximă, un vis pentru generaţiile anterioare experimentelor, se obţine din ce în ce mai des. Directorii colegiilor de prestigiu din Capitală spun că actualul sistem al tezelor unice este încă şi mai prost decât încercările precedente de revigorare a educaţiei româneşti şi că nu reflectă, nici pe departe, nivelul real de pregătire al elevului. În semn de protest, profesorii doresc reintroducerea unor examene proprii de evaluare a candidaţilor.
"Mă îndoiesc că actuala metodă de admitere reflectă în mod real pregătirea elevilor. Ca dovadă, copiii care au venit cu medii extrem de mari de absolvire a gimnaziului nu au făcut faţă concurenţei la clasă, comparativ cu alţi copii care nu arătau aceleaşi performanţe pe carnetul de note din gimnaziu", a declarat pentru ?Adevărul?, directorul Colegiului Naţional "Mihai Viteazul", prof. Sever Popa.
La cererea reintroducerii unui examen de admitere, măcar în liceele de elită, ministerul s-a ferit să dea un răspuns. În prezent, admiterea în liceu se realizează pe baza mediei de admitere, compusă, din media generală a claselor V-VIII şi din media tezelor cu subiect unic.
Antena3.ro