Încep lucrările la centura de
nord a Bucureştiului şi la cea a Ploieştiului, două şosele care
se vor lărgi la patru benzi în următorii doi ani. Din
primăvară, toată ţara se transformă într-un şantier.
Autorităţile au în plan cel puţin nouă autostrăzi şi zeci
de drumuri turistice. La începutul anului, vor fi selectaţi
constructorii pentru centurile ocolitoare ale oraşelor Constanţa,
Arad, Sibiu şi pentru autostăzi din vestul, centrul şi sudul
ţării. Primul şantier care se
deschide în primăvară este cel pentru centura oraşului
Sibiu. Cu excepţia autostrăzii Comarnic-Braşov, care trebuie să
fie gata în cel mult patru ani din momentul începerii
construcţiei, celelalte trebuie să fie gata în cel mult doi
ani fiecare.
Pentru Comarnic-Braşov se aşteaptă un concesionar
pînă în ajunul Crăciunului. Celelalte se construiesc cu
bani de la buget sau din fonduri externe. Ministrul Transporturilor va prezenta Guvernului o propunere
pentru transformarea drumurilor forestiere, comunale şi judeţene în
drumuri naţionale în zonele mai puţin exploatate turistic.
Construirea drumurilor turistice ar putea costa un miliard de euro.
Ministerul Transporturilor a identificat deocamdată peste o sută de
zone turistice care au nevoie de infrastructură pentru a atrage
turiştii. Până vara viitoare trebuie realizate studii de
fezabilitate pentru toate traseele. Antena 3