Ordonaţa va intra în vigoare la 1 iulie. Potrivit noii grile, taxa creşte pentru maşinile noi vândute în România, în timp ce valorile scad la jumătate pentru autovehiculele Euro 1 şi Euro 2 cu motoare de până în 2.000 de centimentri cubi. Taxa rămâne totuşi mare pentru automobilele vechi de import. Statul va restitui diferenţa de taxă auto rezultată din suma plătită potrivit reglementărilor din Codul Fiscal şi noua taxă de poluare auto.
Guvernul s-a întrunit luni pentru a discuta ordonanţa de urgenţă de modificare a taxei auto. Pentru emiterea acestei ordonanţe, Guvernul va ţine cont de recomandările făcute de comisia de specialişti care au organizat audierea publică.
Audierea publică a fost apreciată de Tăriceanu ca fiind ?un exemplu fericit? de dezbatere civilizată şi transparentă. Cele 101 de puncte de vedere exprimate au fost incluse în raportul comisiei de experţi. Tăriceanu a amintit că fondurile colectate din taxa pe poluarea pentru autovehicule vor fi utilizate pentru finanţarea proiectelor şi programelor pentru şapte domenii de protecţie a mediului, printre care înnoirea parcului auto, având în vedere că 54% din maşinile din România au un grad rdicat de poluare.
Antena3.ro