Antena 3 CNN Actualitate Educație Daniel David consideră că dictarea sau transcrierea din manuale ar trebui interzise: Este efectiv detrimentală

Daniel David consideră că dictarea sau transcrierea din manuale ar trebui interzise: Este efectiv detrimentală

Claudia Popovici
1 minut de citit Publicat la 23:28 14 Ian 2025 Modificat la 23:30 14 Ian 2025
copil care scrie in clasa
Ministrul Educației a spus şi cum ar trebui să arate un manual şcolar. Sura foto: Getty Images

Ministrul Educaţiei, Daniel David, a declarat marţi, că metodele tradiţionale de predare, cum ar fi dictarea sau transcrierea din manuale, nu sunt benefice pentru elevi şi ar trebui interzise. Potrivit acestuia, aceste practici nu contribuie la dezvoltarea abilităţilor practice sau la transmiterea valorilor în educaţie, iar în locul lor ar trebui promovate metode moderne de învăţare care să ajute la dezvoltarea competenţelor elevilor.

„În ceea ce priveşte metoda de predare, am şi spus, la un moment dat, caut o modalitate prin care, dacă nu vrei să antrenezi scrisul după limbajul oral, formula aia pe care o ştim mulţi dintre noi: stai jos şi scrie după dictare conţinuturi care există în manual sau altundeva, cumva să interzicem această metodă. Este efectiv detrimentală. În acest fel, noi nu reuşim să transferăm acele competenţe despre care am discutat, adică cultură, activitate practică şi valori”, a afirmat Daniel David, marţi seară, la Digi 24. 

Ministrul Educaţiei: „Metodele tradiţionale de dictare sau transcriere din manuale ar trebui interzise"

„Măsura trebuie să fie drastică. Pe lângă training-uri pentru metode moderne, efectiv o astfel de practică. Repet, dacă nu vrei să antrenezi scrisul după limbajul oral sau că poate vrei să antrenezi, nu ştiu, scrisul după preluarea unor texte din manuale, dar când nu ai această idee, ci consideri că prin această metodă tu transferi competenţe şi cunoaştere, acea metodă, în acest moment, ar trebui interzisă”, a adăugat ministrul Daniel David.

Cât despre manuale, el a subliniat faptul că, „suportul legat de manuale nu este foarte atractiv".

 „Eu am şi spus, de exemplu, că un manual bun ar fi un manual în care, dacă ai un manual despre democraţie, de exemplu, sau practici democratice şi eşti la lecţia a doua, un manual bun va fi când copilul, de curiozitate, citeşte lecţiile înainte. Ăla e un manual bun. Nu suntem acolo", a mai spus el. 

×
x close