Antena 3 CNN Actualitate Educație Capcane în subiectele de la Evaluarea Națională. Posibile greșeli ale elevilor la Subiectul I

Capcane în subiectele de la Evaluarea Națională. Posibile greșeli ale elevilor la Subiectul I

S.T.
<1 minut de citit Publicat la 14:35 15 Iun 2020 Modificat la 14:35 15 Iun 2020
o_1ears6np01l191ssc1uql3u1d8ul.jpg
Sursa foto: Agerpres

Ecaterina Stanca, profesoara de Limba română la Colegiul Național „Tudor Vianu” din București, a explicat pentru Edupedu.ro care sunt greșelile cel mai frecvent întâlnite.

Posibile greșeli ale elevilor la Subiectul I, în opinia profesoarei Ecaterina Stanca

Punctul cu sinonimele a fost ușor, apariția cratimei era ușor de explicat, cu condiția să fi învățat teoria. La punctul 3, unii poate nu au înțeles diferența dintre conversiune și derivare și le confundă. Este conversiune deoarece și-a schimbat categoria gramaticală.

La punctul 4, exista pericolul să se ia drept exemplu cuvântul gea-man-ta-ne (nu are diftong deoarece vocala e are valoarea ∅, dispare).

Punctul 5: pericolul cel mai mare este confuzia între ideea principală care sintetizează și cea secundară, care poate cuprinde și detalii.

Pentru punctul 5 trebuie doar puțină atenție la text, explicația este clar precizată în text, a explicat profesoara pentru edupedu.ro.

Subiectele de la examenul de Limba și literatura română – 15 iunie Evaluarea Națională 2020

 

×
x close