Un alt tronson afectat de birocraţie, poate chiar într-o mai mare măsură, este Moara Vlăsiei - Ploieşti. La puţin timp după ce s-au apucat de lucru, constructorii s-au trezit asaltaţi de probleme, dar şi de promisiuni.
Se pare că mutarea unei specii de păsări din pădurea de la moara vlăsiei este o problemă la fel de dificilă ca exprioprierile, descărcarea de sarcină arheologică a terenurilor sau predarea amplasamentelor către constructori. Este vorba depre o specie care trebuie ocrotită şi nu speriată de buldozere, au explicat specialiştii.
Până în 2009 ar fi trebuit construiţi 62 de kilometri de autostradă, până la Ploieşti. Iar până în 2012 încă 111 kilometri. Dincolo de munţi, sectoare întregi din autostrada Transilvania sunt însă doar porţiuni de noroi, pe care se zăresc câteva excavatoare şi betoniere.
Despre tronsonul Câmpia Turzii - Gilău se ştie că trebuia finalizat la sfârşitul anului, nu în februarie 2010. Şi întreaga autostradă, peste şase ani.
Plata constructorilor este o altă problemă. Consorţiul care construieşte autostrada spre munte nu a primit decât banii pentru deschiderea şantierelor. Iar cei din Transilvania spun că anul acesta le-a fost alocată doar o treime din fonduri.
Tot despre situaţia autostrăzilor din România scrie ediţia de luni a Jurnalului Naţional.
Autorităţile consideră că starea proastă a drumurilor se poate remedia prin concesionarea serviciilor de întreţinere şi reparaţii către firme private.
Taxe pe autostrăzile nou construite vor fi introduse pe A1 şi A2, dar şi pe alte tronsoane concesionate, respectiv Sibiu-Piteşti, Braşov-Ploieşti, Focşani-Bacău şi Târgu Mureş-Iaşi.
Oficialităţile asigură, însă, că nu va fi introdusă taxă de drum pe autostrada Soarelui sau autostrada Bucureşti-Piteşti, care au fost realizate cu bani de la stat.
Antena 3