Scandalul
hipermarketurilor din România continuă, iar în vizor
sunt tot preţurile. De data asta, capcana pe care hipermarketurile o
întind cumpărătorilor este legată de promoţii. Nu de puţine
ori se întâmplă ca la raft să fie afişat un preţ, iar
la casă ? altul, mai mare. Viaţa dulce a hipermarketurilor nu va
ţine însă la nesfârşit. Deputaţii Comisiei Economice
cer declanşarea unei anchete parlamentare privind toate neregulile
din marile lanţuri de magazine.
De la începutul anului, numai în Bucureşti 5.500 de
cumpărători au reclamat la Protecţia Consumatorilor că au fost
păcăliţi. Toţi s-au plâns de diferenţa dintre preţul
afişat la raft şi cel pe care trebuie să-l plătească la casă.
Astfel de situaţii sunt întâlnite în aproape toate marile magazine din ţară. Gheorghe Ciubotaru, vicepreşedinte ANPC,
susţine că ?de regulă sunt erori umane, pot acuza însă şi
clienţii că au schimbat locul produsului sau eticheta?.
Amenzile pe care le plătesc acum hipermarketurile care îşi păcălesc
astfel clienţii au crescut însă până la 60.000 de lei,
pentru abateri repetate.
Există
în România trei lanţuri de mari magazine de tip cash and
carry incluse într-un program care să elimine diferenţele de
preţuri dintre raft şi casă. Până la urmă, nu doar
codurile de bare sunt problema, ci şi atitudinea angajaţilor.
Pe
piaţă s-a lansat deja o campanie pentru a determina magazinele să
respecte principiul: preţul afişat este preţul plătit. Programul
urmăreşte o mai bună coordonare între departamentele de
stabilire a preţurilor.
Observator