Antena 3 CNN Actualitate Cultură Iisus, o marcă înregistrată profitabilă

Iisus, o marcă înregistrată profitabilă

1 minut de citit Publicat la 21:32 28 Feb 2007 Modificat la 21:32 28 Feb 2007
Iisus, o marcă înregistrată profitabilă
Iisus face în continuare minuni, pentru regizori şi producători, pentru scriitorii cu imaginaţie, sau mai nou pentru documentarişti care pretind că au descoperit cea mai mare taină a sa: rămăşiţele trupului său. Isteria din jurul aşa-zisului mormânt a declanşat deja mecanismul unor profituri uriaşe. Duminică seara milioane de oameni se vor uita la documentarul care pretinde că va arăta mormântul lui Iisus. Apoi, mulţi vor cumpăra cartea sau DVD-ul. Succesul documentarului va fi enorm datorită controversei care s-a iscat în jurul său.

Aşadar dacă privim totul ca pe o strategie de marketing, este o strategie reuşită, tip şoc. Iisus a făcut deja aproape două miliarde de dolari numai din câteva filme. Toate - legate de familia sa. Scandalurile se ţin lanţ din 2002, când nişte arheologi au susţinut că Fecioara Maria ar mai fi avut un copil, în afară de Isus. Descoperiseră că pe un sacrofag ar fi fost scris în aramaică numele fratelui lui Isus. Testele care au arătat trei ani mai târziu au arătat că totul a fost o farsă colosală.

În aceeaşi perioadă, a mai apărut un scriitor care a şocat creştinătatea. Dan Brown susţinea că Iisus ar fi avut o relaţie amoroasă cu Maria Magdalena. Ficţiunea mergea până la faptul că Iisus ar fi avut chiar şi urmaşi. Cartea a fost urmată de un film, care, înainte să fie desfiinţat de critici, a încasat mai bine de jumătate de miliard de dolari.

În religia creştină sicriul lui Iisus nu există. În documentarul de pe Discovery îl veţi vedea. E chiar al lui Iisus? Poate da, poate nu. Important e câte milioane de dolari va vinde Iisus, transformat din valoare a credinţei într-o marcă, garantat, profitabilă.

Observator

×
x close