Corpul
de Control al Guvernului va sesiza DNA cu privire la modul în
care s-a desfăşurat licitaţia pentru clipurile cu Dracula de
promovare a imaginii României în lume. Vinovaţi de
contractul fabulos onorat de Autoritatea pentru Turism sunt
consideraţi preşedinţii autorităţii din acea vreme, dar şi
membrii comisiei care au participat la licitaţie.
Inspectorii
Corpului de Control al Guvernului au luat la puricat trei licitaţii
ale ANT, toate în valoare de aproape 4 milioane de euro. Cele
mai mari nereguli au fost descoperite la licitaţia de un 1,5
milioane de euro pentru clipurile cu Dracula care urmau să promoveze
România în străinătate. Practic, după semnarea
contractului de achiziţie, ANT a majorat suma ce o avea de plătit
către societatea SMART ADEVERTISING SRL.
Livia Sima, director
al ANT pe vremea aceea, susţine că de fapt directorul de promovare,
Cristina Motoroga, a aprobat plata suplimentară pentru sporturi şi
că, ministrul de atunci al turismului, Radu Berceanu, a impus
comisia care a realizat licitaţia.
Inspectorii Corpului de
Control susţin că, de la bun început, membrii comisiei au
declarat câştigătoare fima care oferise cel mai mare preţ
pentru realizarea spoturilor. Toate aceste nereguli sunt cuprinse în
raportul Corpului de Control şi au ajuns pe masa DNA şi a Curţii
de Conturi. Inspectorii au solicitat Ministerului Turismului să
declanşeze o anchetă internă pentru pedepsirea vinovaţior.
Antena
3