Avionul companiei Swiss Air de pe ruta București - Zurich, care a efectuat în data de 24 decembrie o aterizare de urgență în Austria, la Graz, a fost afectat de un incident tehnic la un motor, în timp ce zbura la 12.000 de metri altitudine, arată mărturia unui fost pilot.
Acesta era pasager în avionul care s-a umplut cu fum în scurt timp.
El a povestit pentru "Observator" momentele de groază ce au precedat aterizarea de urgență.
"După o oră de zbor ș-a simțit un zgomot puternic. Eram la 12.000 de metri, cu o viteză de vreo 850 km/h și cu fum intens în cabina pasagerilor. Comandantul ne informat că are o problemă și vom ateriza la Graz. Fumul a persistat în cabina de pasageri, iar unui steward i s-a făcut rău.
Am reușit, (împreună) cu soția să deschid ușa de avarie și am ieșit pe plan (pe aripa avionului, n.r.). După ce am ieșit pe plan, am reușit să trag și pasagerii, ca să îi orientez către tobogan. Am coborât ultimul din tot avion", a declarat acest fost pilot.
El a explicat și motivul pentru care măștile de oxigen nu au fost operaționale, deși cabina pasagerilor era plină de fum.
"Ei (piloții avionului, n.r.) au menținut presiunea normală în cabină, ca să nu cadă măștile, că dacă ar fi căzut măștile (cu oxigen) și ar fi fost un foc descins pe undeva, ar fi luat foc avionul", a explicat martorul intervievat de "Observator".
17 oameni au avut nevoie de îngrijiri medicale după aterizarea de urgență de la Graz
Swiss Air a confirmat, după incident, că avionul său Airbus A220-300, care a decolat de la București pe 24 decembrie și care se îndrepta spre Zurich, a efectuat o aterizare de urgență pe aeroportul din orașul austriac Graz, după ce a fost detectat fum la bord.
Toți pasagerii au fost evacuați. 17 persoane au avut nevoie de îngrijiri medicale, dintre care una a fost preluată de salvatori în stare gravă și dusă la spital.
Presa internațională a semnalat și aspectul că avionul s-a umplut de fum, fiind afectate atât cabina pasagerilor, cât și cockpitul piloților, iar măștile de oxigen nu au fost disponibile.