Cartierele Drumul Taberei şi
Pantelimon vor scăpa în patru ani de aglomeraţia din traficul
de suprafaţă, putând călători mai rapid prin Bucureşti
deoarece reprezentanţii Primăriei au anunţat că cele două zone
vor fi "legate" la reţeaua de metrou. Investiţiile în aceste proiecte se vor ridica la valoarea de aproximativ 1,5 miliarde de euro.
Noua
magistrală care va lega drumul Taberei de Universitate va avea
următorul traseu: bulevardul Ghencea, Prelungirea Ghencea, Strada
Râul Doamnei, Bulevardul Drumul Taberei, strada Răzoare,
Strada Prof. Dumitru Bagdasar, Bulevardul Eroilor, parc Opera Română,
Bulevardul Mihail Kogălniceanu, Bulevardul Regina Elisabeta, Piaţa
Universităţii.
Lungimea magistralei cu numărul cinci va fi de nouă
kilometri, având în total 14 staţii, conform ziarului
Cotidianul. Conform aceleiaşi publicaţii, care îl citează pe
ministrul Ludovic Orban, peste o lună va fi organizată licitaţia
pentru atribuirea construcţiei liniei de metrou Universitate-Drumul
Taberei.
Ministrul Transporturilor a declarat de asemenea că
Guvernul a aprobat şi construcţia unei linii de metrou care va lega
Pantelimonul de Universitate, costutile pentru punerea în
practică a proiectului fiind estimate de Orban la 700 de milioane de
euro.
Extinderea reţelei de metrou în Capitală este în
atenţia autorităţilor de mai mulţi ani, în ultima perioadă
devenind din ce în ce mai evidentă necesitatea începerii
construcţiilor, din cauza ambuteiajelor care se creează zilnic în
transportul de suprafaţă.
Au existat numeroase dispute şi
controverse pe această temă, cea mai recentă fiind cea dintre
primarul Adriean Videanu şi ministrul Transporturilor, Ludovic
Orban. Problema se pare că ar veni de la stabilirea autorităţii
care ar trebui să se ocupe de Metrorex. Astfel, atât Orban cât
şi Videanu încearcă să treacă Metrorex în subordinea
autorităţii pe care o conduc.
O altă dispută între Primăria
generală şi ministrul Transporturilor este reprezentată de linia
de metrou care ar trebui să lege Bucureştiul de Otopeni. Pentru
acest proiect primarul general a obţinut aprobare pentru finanţare
externă, în timp ce ministrul Transporturilor a prezentat
Guvernului proiectul său, care este mai ieftin decât cel al
Primăriei generale.
Pentru magistrala Bucureşti-Otopeni, ministrul Transporturilor
vrea să folosească linia de cale ferată existentă de zeci de ani
în nordul oraşului şi folosită foarte puţin.
Din
nefericire, bucureştenii şi cei care sunt în trecere prin
oraş sunt cei care suferă în urma acestor dispute care
întârzie demararea construcţiilor la proiectul liniei de
metrou Bucureşti-Otopeni.
Antena3.ro