Un nou aeroport pentru Capitală ar trebui construit în următorii trei - patru ani,
pentru ca traficul de pasageri, în creştere de la un an la
altul, să nu devină infernal. Statisticile autorităţilor arată
deja un fapt îngrijorător: traficul de pasageri va ajunge la
20 de milioane de persoane pe aeroportul din Otopeni în cel
mult nouă ani.
După ce au anunţat că vor construi încă
un aeroport la Clinceni sau la Alexeni, şefii de la Transporturi
anunţă că locaţia va fi sudul oraşului. Autorităţile au mai multe variante pentru locaţia
noii construcţii, care va fi făcută publică abia peste trei luni. Ce se mai ştie în momentul de faţă este că aeroportul ar trebui construit
prin concesiune şi nu din fonduri bugetare. Operatorii de transport
aerian sunt de părere că construirea aeroportului reprezintă o
urgenţă, în condiţiile în care ei se aşteaptă la
restricţii de zbor pentru Aeroportul Băneasa, din cauza
construcţiilor realizate în jurul acestuia.
Operatorii
de transport de pe Otopeni ar vrea să efectueze mai multe curse, dar
nu există suficient spaţiu. Cu toate acestea, aeroportul Henri Coandă intră în cea de-a
treia fază de investiţii, dar numărul pasagerilor are un ritm de
creştere mult mai rapid. Numărul de pasageri înregistrat
anul trecut a depăşit cu mult capacitatea actualelor terminale.
La
Otopeni se extind actualele terminale, salonul oficial, se
construieşte o platformă pentru degivrarea aeronavelor, o alta
pentru parcarea acestora, mai multe locuri pentru parcarea maşinilor
şi, probabil, şi un terminal pentru cursele low-cost.
Antena 3