La
mijlocul lunii decembrie, autostrăzile din România nu sunt
date în îngrijire niciunei firme. Licitaţia pentru
întreţinerea de iarnă a fost organizată abia vineri, după
ce prima încercare a eşuat din cauza unor contestaţii depuse
de firmele participante. Pentru carosabilul necurăţat, drumarii au
dat vina pe vremea rece şi pe vântul puternic. Compania
Naţională de Autostrăzi promitea la începutul lunii trecute,
că până pe 15 noiembrie vor fi încheiate toate
contractele pentru deszăpezirea drumurilor. Anul trecut, contractele
au fost încheiate pe 4 decembrie.
CNADR primeşte în
fiecare an, în luna septembrie, banii pentru contractele de
deszăpezire. În 2007, licitaţiile au început în
luna noiembrie, dar una dintre companiile de profil a depus o
contestaţie, care a fost respinsă. Compania Naţională de
Autostrăzi şi Drumuri a iniţiat o nouă licitaţie pentru
întreţinerea autostrăzilor Bucureşti-Piteşti şi
Bucureşti-Constanţa, la care au participat două
consorţii.
Contractele de deszăpezire ale Companiei
Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România
reprezintă de ani de zile subiect de controversă. În fiecare
an, sute de milioane de euro ajung în buzunarul firmelor care
se ocupă de deszăpezire. Fiind vorba de mulţi bani, în
fiecare an, apar acuzaţii la adresa firmelor care încheie cu
statul aceste contracte de deszăpezire. Anul trecut, pentru perioada
de iarnă statul a plătit aproximativ 360 de milioane de
lei.
Antena 3