Automotorul dat în folosinţă săptămâna trecută le permite celor care vin în fiecare zi la lucru şi pleacă apoi spre casele lor să aibă un trafic ceva mai prietenos, pentru că scapă de toate blocajele ce îi făceau să piardă ore în drumul din şi spre casă.
O săptămână a trecut de la inaugurarea noii garnituri de tren care face legătura între Cluj-Napoca şi localităţile limitrofe, iar sutele de pasageri care au apucat deja să meargă cu trenul cu pricina spun că sunt încântaţi - scapă şi de trafic, călătoresc şi confortabil.
Sunt câteva zeci de minute în care citesc o carte sau ştirile, în drum spre serviciu sau spital.
Trenurile vor circula pe ruta metropolitană Cluj-Arghireş. Ele sunt aduse din Germania şi vor asigura un grad ridicat de confort.
Este un prim pas din creionarea transportului metropolitan integrat. În următoarele decenii, Clujul va ajunge la o populaţie de aproximativ un milion de oameni, spune primarul.
Cum nu toţi vor avea casă în centrul oraşului aflat în plină dezvoltare, e nevoie de transport rapid, pentru a-i putea prelua pe cei din localităţile-dormitor.
"Vom asista la o dezvoltare urbană în care nu toţi se vor înghesui să locuiască în Cluj-Napoca. Vei avea o posibilitate pe o rază de 50 de km să ajungi în 15 minute la Cluj-Napoca şi să lucrezi, după cum seara să mergi înapoi acasă cu un tren din jumate în jumate de oră, la fel cum se întâmplă peste tot în Europa", a precizat Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca.
Ruta feroviară va fi integrată cu transportul din oraş. Astfel, maşina nu va mai fi indispensabilă, iar autorităţile speră că traficul va fi ceva mai aerisit.
"Cu un singur bilet, cu care vei circula pe ruta Cluj-Nadasel sau Cluj-Aghiries, vei putea să vii să circuli o zi întreagă cu autobuzul, cu tramvaiul, cu troleibuzul şi cu metroul când va fi gata în Cluj-Napoca. N-am inventat apa caldă, lucrurile astea se întâmplă peste tot în Europa", a spus Emil Boc.
Automotorul cumpărat de compania feroviară face parte dintr-o serie de 15, care vor fi presărate fie în zona Clujului, fie în cea a Bucureştiului.
Nou, un astfel de automotor costă un milion de euro, spun investitorii, iar clujenii se pot mândri că se aliniază transportului din ţări precum Austria, Germania, Norvegia şi Canada.
În plus, calea ferată este în proiect pentru a fi modernizată, în aşa fel încât noile garnituri să poată fi folosite la capacitate maximă, în ceea ce priveşte viteza. Un tren de acest gen poate circula cu 100-120 de kilometri pe oră.