Un an mai târziu a avut loc zborul inaugural cu pasageri al avionului ROMBAC 1-11 pe ruta București–Timișoara, dar și prima cursă externă, pe ruta București-Londra.
Înainte de 1989, Întreprinderea de Avioane București, actuala Romaero Băneasa, a construit 9 aparate de acest tip, fiind singurul avion comercial cu reacție din Europa comunistă, cu excepția URSS.
Toate au fost cumparate de Tarom și Romavia, ulterior fiind operate și de către alte companii din Orient, Asia și Africa.
Botezat „YR-BRA”, primul avion de pasageri mediu curier românesc cu reacție Rombac 1-11, aeronavă construită sub licență britanică BAC 1-11, un model proiectat la începutul anilor '60 și produs între anii 1963-1982 de British Aircraft Corporation, a fost prezentat fostului dictator Nicolae Ceaușescu, oficialităților de la București și presei în data de 27 august 1982.
Citește și: Anchetă exclusivă: Cine a băgat în vrie mândria naţională, TAROM
Din păcate acest avion nu a mai fost permis pe aeroporturile din lume pentru că era foarte poluant fonic.
Amintim că primul avion cu reacție din lume a fost construit de românul Henri Coandă, pe vremea când avea doar 24 de ani, în 1910. Totodată, el a fost și primul om din lume care a zburat cu un avion cu reacție, pe aeroportul Issy-les-Moulineaux de lângă Paris.