Funcționarul virtual poate răspunde la întrebări legate de Urbanism, Taxe şi Impozite, dar şi despre alte servicii. De asemenea, acesta este capabil să învețe singur din întrebările cetăţenilor.
Pentru a comunica cu noul funcționar public virtual, care folosește inteligența artificială, oamenii trebuie să acceseze portalul primăriei Galaţi.
Deocamdată asistentul virtual poate răspunde la o serie limitată de întrebări. Dar, cu cât va primi mai multe întrebări, cu atât va deveni mai eficient.
"Nu mai este nevoie să se stea la rând la ghișeu. Pot veni direct, își scanează formularul sau cererea pe care vor sa o completeze", spune edilul din Galaţi.
Pentru cei care nu au acces la internet sau nu au calculatoare, telefoane sau ale deviceuri există o variantă unde intervine tot inteligenta artificiala la sediul direcției de taxe şi impozite şi anume infochioşcul.
"A fost lansat în ianuarie în teste urmând ca din aprilie să fie pus la dispoziția contribuabililor", spune Daniel Stadoleanu, director Direcția de Taxe si Impozite Locale Primaria Galati
Totuşi, în ceea ce privește infochioşcul, aici cererile completate sunt încă puține aşa că de bază rămâne ghişeul. Iar oamenii sunt încă sceptici să-l folosească, fie pentru că s-au obișnuit să stea la ghişeu, fie pentru că nu au priceperea necesara şi preferă varianta clasică.
Funcționarul public virtual este disponibil AICI.