Prin utilizarea platformei digitale denumită "Ghișeu unic", clujenii nu mai trebuie să se deplaseze fizic pentru depunerea documentelor și obținerea autorizațiilor de construcție și certificatele de urbanism.
"Ne facem un cont pe ghișeul unic, alegem ce cerere vrem din tipul de lista, introducem detaliile solicitantului. Pasul următor e la ce solicit. Detaliat obiectivul cererii. De exemplu elaborare parter etc, racordare la utilități, apoi adăugăm pentru ce avem nevoie certificatul.
Se semnează printr-un simplu click. Noi am achiziționat mai multe semnături, iar prin suma modică de 1 leu se semnează digital, achităm costurile aferente. Calculează automat sistemul suma de plată. Aveți nevoie de un card", a explicat, la Antena 3, Simona Mărincean, consilier în cadrul Consiliului Județean Cluj.
Astfel, cu doar câteva click-uri sunt obținute documentele necesare care sunt valide juridic, iar oamenii nu mai trebuie să stea la cozi la ghișee. Termenul de eliberare este de 10 zile lucrătoare.
"Este un sistem foarte simplu, prin care documentele circulă și nu cetățenii. Un cetățean care dorește să obțină un certificat de urbanism să între pe site să plătească taxa online. Automat îi eliberăm certificatul de urbanism care devine valid juridic. Asta înseamnă că suntem singura autoritate care emite un certificat care poate fi folosit în instanță sau pentru a obține ulterior autorizația de construire.
Dacă acum, în formatul clasic, doriți autorizație, în cel mai fericit caz aveți de așteptat 30 de zile pentru certificatul de urbanism, încă 30 pentru avize și încă vreo 30 să obțineți autorizația de construire. Iată, prin acest sistem performant, se scurtează la 10 zile", spune Alin Tișe, președintele consiliului județean Cluj.
Aceste soluții digitate fac parte din proiectul european "Smart Territory" derulat de Consiliul Județean Cluj prin fonduri europene. În plus, autoritățile clujene spun că după ce vor obține toate avizele necesare proiectul va putea fi folosit pe scară largă în întreaga țară.