Mai mult, compania oferă asemenea servicii și în alte orașe mari de pe întreaga planetă.
"Acesta este un exemplu de produs care se instalează pe fiecare corp de iluminat individual. Îl conectează la internet şi permite monitorizarea şi controlul de la distanţă. Aceste produse permit interconectarea fiecărui corp de iluminat la un sistem central de telegestiune, prin care de la distanţă le putem monitoriza, controla, însemnând le pornim şi stingem când este nevoie, iar în timpul nopţii când traficul este scăzut, scădem intensitatea luminoasă si asadar facem energy saving, salvăm energia", a declarat Lorand Mozes, director general Flashnet.
Beneficiile sistemului dezvoltat de compania Flashnet
Prin sistemul dezvoltat de compania românească, consumul de curent electric pentru iluminatul public scade cu pănă la 60%.
Primul oraș care a beneficiat de aceste servicii inteligente a fost chiar Brașov, iar de-a lungul anilor compania s-a extins în întreaga lume. Cel mai recent este Washington DC.
"Washington este unul din lista lungă de orașe unde furnizăm aceste sisteme. În 2011 am avut primul proiect semnificativ în Arabia Saudită, la Mecca apoi a urmat Riad și alte orașe precum Bruxelles, Santiago de Chile, inclusiv câteva orașe din România. Suntem foarte mândri că am reușit să venim cu o asemenea inovație din România. Este un produs inventat, dezvolta, produs în România şi exportat în toate colturile lumii", a adăugat Lorand Mozes.
Deși are doar 50 de angajați, compania a reușit să obțină numeroase contracte importante
"Flashnet a fost printre primii la nivel mondial care a implementat tehnologii de comunicare dezvoltate specific pentru a susține proiecte de tip smart city. Aceste integrări ne-au pus în faţa competitiei, ne-au ajutat din punct de vedere tehnic, să fim printre cele mai bune. Faptul că firma a fost mai mică, ne-a ajutat să fim mai agili decât companiile mari", a precizat Orsolya Szallós-Kis, Head of Sales&Marketing Flashnet.
Realizarea proiectului din capitala Statelor Unite a fost, totodată, și o provocare, deoarece lămpile din metropola americană au un aspect specific care a trebuit păstrat, iar inserarea tehnologiei nu trebuia să-l altereze. Nu a fost însă o problemă pentru firma din Brașov.
"Specific pentru Washington este că sunt foarte multe lămpi ornamentale şi aspectul estetic a fost foarte important în implementarea proiectului. Practic, a fost nevoie de o soluție ca după ce producătorii de lămpi pregătesc produsele, să poată fi montat foarte simplu,practic este un plug and twist îi zicem şi se încadrează în carcasa lămpii şi deci nu afectează aspectul estetic din afară", a explicat Orsolya.
Proiectul iluminatului stradal din Washington DC a costat 300 de milioane de euro și se desfășoară pe o durată de 15 ani.