Antena 3 CNN Emisiuni Numai de bine Sfaturi simple pentru părinți: Cum îți ajuți copilul să aibă un birou curat

Sfaturi simple pentru părinți: Cum îți ajuți copilul să aibă un birou curat

Georgiana Mihăilă
3 minute de citit Publicat la 14:03 13 Oct 2021 Modificat la 14:03 13 Oct 2021
New Project (61)
Sursa foto: unsplash.com | Jeff Sheldon

Astfel, în mai puțin de o oră, spațiul de teme a devenit curat, organizat și numai bun pentru lucru. Urmăriți materialul următor, dacă vreți să descoperiți cum îi puteți învăța pe copii să fie organizați, dar și care sunt regulile de care trebuie să țineți cont pentru a avea un birou fără imperfecțiuni.

"Avem la organizare un client mititel astăzi. De fapt, din punctul meu de vedere, e cel mai important client. Alesia m-a lăsat astăzi în biroașul ei și să vorbim puțin despre cum arată, a început școală și vrem să ne organizăm un pic, să arate mai bine și să găsim lucrușoarele mai ușor? Da! Super, perfect!", spune Mădălina Preda, specialist în organizare.

Un birou organizat înseamnă, în primul rând, un spațiu cât mai liber, care găzduiește doar obiectele de care cel mic are nevoie pentru educație. Așadar, jucăriile ar trebui să dispară.

"Avem și noi o jucărie pe aici? Avem! Se întâmplă oare ca în momentul în care faci teme sau atunci când înveți ceva, se întâmplă să îți atragă martinel atenția? Da!"

" Primul lucru pe care ar trebui să îl facem este să delimităm foarte clar spațiul de lucru de spațiul de joc. Copilul evident că are inclinația naturală să țină un prieten mic cu el, doar că asta este în defavoarea lui și va pierde mult mai mult timp și se va concentra mult mai greu"

Pentru eliberarea biroului vă puteți ajuta de o tăviță. Provocați-l pe cel mic să renunțe la toate obiectele de care nu are nevoie. Acest proces ar fi bine să fie făcut de la stânga la dreapta.

Ia uite, deja avem recoltă. Și atunci, iei fiecare obiect în parte și vezi. Parfumelul acesta îl putem duce la baie? Da! Perfect! Post-it-urile ai nevoie de ele aici? Da! Post-it-urile rămân.

Ulterior, urmează ordonarea ustensilelor folosite pentru scris și colorat.

"Eu am adus astăzi un alt tip de recipient, care este foarte simpatic și tuturor copiilor le place, știi de ce? Fiindcă are comportimentele astea și uite, în primul compartiment să spunem că pui carioci, în al doilea compartiment pui creioane, știi? Și practic, poți să îți faci o separare. Asta este o activitate care le place foarte mult copiilor. Ce mai puteți face este să luați acest gen de separatoare și să lasați pe cel mic să sorteze pe culori – galben, verde, albastru. La asta m-am gândit și eu!"

Și, nu uitați, obiectele care nu mai funcționează trebuie să ajungă direct la coșul de gunoi.

"Există distrageri și de alt gen, cum ar fi o carte de colorat sau cum ar fi cărți, benzi desenate. Aceste distrageri trebuie eliminate, ca să ajutăm copilul să se concetreaze. Pe biroul copilului ar trebui să rămână doar lucrurile care țin de învățare și ar trebui să căutăm să minimizăm distragerile vizuale"

Din acest motiv, specialiștii recomandă ca și obiectele pentru depozitare să fie cât mai neutre. Nu le folosiți pe cele în culori puternice, optați pentru non-culori sau pentru cele confecționate din lemn sau acrilic.

"Tăvițele de genul acesta sunt foarte folositoare pentru materialele pe care le folosim în mod curent. Aici putem să punem temele din săptămâna aceasta, fișele de lucru, diversele activități sau ciorenele. Dacă folosim o tăviță de fapt ce facem este să structurăm spațiul. Greu va fi să mai vedem vreo hârtie pe aici. Vă garantez că nu o să o mai vedem. De ce? Pentru că creierul înțelege unde îi este locul și începe și pune lucrurile la locul lor"

Organizarea spațiului de teme nu ar trebui să dureze mai mult de o oră. Iar dacă doriți ca procesul să nu fie plictisitor, interacționați cu copilul dumneavoastră, distrați-vă și, bonus, puteți asculta muzica preferată.

"Iar acum, domnișoara ia loc și are un birou curat, frumos, organizat cu o suprafață de lucru clară pe care poate să se întindă, poate să se exprime cu singura condiție ca la finele zilei să aranjeze totul la loc lucrurile pe care ea le-a ales", a mai spus Mădălina Preda, specialist în organizare.

×
TOP articole
x close