Antena 3 CNN Emisiuni Numai de bine Cursurile extrașcolare când programul copilului devine încărcat

Cursurile extrașcolare când programul copilului devine încărcat

Georgiana Adam
3 minute de citit Publicat la 00:12 18 Mai 2021 Modificat la 00:14 18 Mai 2021
Cursurile extrașcolare când programul copilului devine încărcat

Ei bine, activităţile opţionale vin în completarea celorlalte activităţi din grădiniţă şi oferă părinţilor posibilitatea de a descoperi la copiii lor diverse aptitudini artistice şi intelectuale. În plus, acestea ajută la dezvoltarea celui mic atât pe plan social, cât şi pe plan emoţional.

"Când suntem mici suntem foarte creativi, suntem niște genii, lucru care se pierde datorită regulilor cu care interacționăm, rigidității, a societății în sine, a experiențelor negative de care am avut parte și atunci ne inhibăm. Nu și la ei, cu cât îi încurajăm cu atât se va menține acolo", a spus Alina Tulbure, profesor în învăţământul primar şi preşcolar

De asemenea, cel mic va invăța să interacționeze și să colaboreze în diverse situații.  

"Copilul aparține unui grup și este implicat și va învăța să colaboreze cu toți cei din jurul lui și să fie o echipă și să îi respecte și să îi accepte și va înțelege că suntem cu toții diferiți"

Iar beneficiile nu se termină aici.

"Arta este un bun mod de a practica partea asta cu trăirile și emoțiile, și este un mod bun de a face echipă și a îi accepta pe ceilalți, dar și de a ne valida, de a gândi critic".

Prin urmare, specialiștii recomandă înscrierea celor mici la activități opționale încă din primii ani de viață.

"De cele mai multe ori, copiii sunt acceptați de la vârsta de patru ani, există însă și activități recreative pentru copii cu vârsta între 2 și 4 ani, cum ar fi activități sportive – durează 30 de minute și își dezvoltă partea de motricitate sau muzică și mișcare, există o astfel de activitate pentru copilașii mici și prin muzică și mișcare își dezvoltă urechea muzicală, ritmicitatea".

Însă, activitățile opționale, mai ales când copilul este foarte mic, pot fi organizate și de către părinte.

"Avem 30 de minute de petrecut împreună înainte de masa de prânz sau, uite, vrem să pregătim masa de prânz, copilul poate fi implicat foarte simplu – facem o cocă și îl lăsăm așa să molfăie la ea și să exploreze. În timp ce gătim putem să acultăm muzică, să cântăm, să dansăm sau înainte de somnul de prânz, avem 20 de minute de dans, ne spălăm pe față, citim o poveste și ne băgăm la somn".

Activitățile opționale completează armonios cadrul activităților didactice, asigurând dezvoltarea pluridisciplinară a copiilor.

"Sunt foarte curioși și e bine să le hrănim curiozitatea aceasta, pentru că este perioada care interacționează cu lumea și cu tot ce se întâmplă în jur prin elemente kinestezice. Arta ca și desen, pictură este unul dintre cele mai îndrăgite opționale pentru copii și nu trebuie să îl duci undeva, poți să faci chiar și acasă.

E important de reținut că activitățile opționale trebuie să fie pe gustul copilului și nu a părinților. De exemplu, dacă mama își dorește ca cel mic să cânte la chitară, poate încerca, dar în niciun caz copilul nu trebuie obligat să continue în caz că nu îi place.

"Îl ducem la chitară și vedem ce se întâmplă în două-trei săptămâni, cum interacționează, care este feedback-ul profesorului și ulterior știm dacă mai continuam sau nu. Cumva rolul nostru este de a ghida, dar ca și părinți avem instictul matern, patern în noi și putem observa când are un disconfort sau când are parte de confort psihic sau plăcere, observând aceste lucruri știm către ce să ne înclinăm. Copiii sunt sinceri și îți vor spune "mami nu îmi place, nu mai vreau" sau inventăm scuze – mă doare burtica, îmi este rău.

 De asemnea, în funcție de programul copilului este important să fie stabilit și numărul de activități opționale.

"Dacă programul copilului este încărcat e suficient o singură activitate, pentru că în timpul zilei este expus la mulți alți factori, dar dacă programul copilului este flexibil poate să încerce si mai multe activități și apoi, cu cât crește cu atât e mai curios și verbalizează, acesta este avantajul, spune "mami vreau și eu să merg la chitară, vreau și eu să joc fotbal" și mergem, ne intersăm și îl ducem. La un moment dat va spune "mami, nu mai vreau". Întrebăm motivele, că poate nu vrea pentru că e un copil diferit sau poate nu a avut o conexiune potrivită cu profesorul și e normal, se întâmplă să ne placă sau să nu placă de cineva. + 24.29 Și atunci trebuie să căutăm soluții, fie ne îndreptăm către altcineva, fie găsim o altă opțiune "ce ți-ar plăcea sa faci?". Cu cât sunt expuși la activități diverse cu atât își dezvoltă alte abilități transferabile în timp", a spus Alina Tulbure, profesor în învăţământul primar şi preşcolar.

 

×
x close