Cristian Măcelaru se arată impresionat de publicul de la Festivalul George Enescu, despre care spune că e unul mai pregătit şi mai ataşat de muzică şi de spectacol decât la alte manifestări de gen. Ritualul concertului, explică el, se învaţă în timp.
”Mă bucură chiar și când aud câteodată un telefon care pornește, o aplauză care e la momentul nepotrivit, deoarece mă gândesc că este o persoană care încă nu a fost la niciun concert și nu știe care este etica unui concert, cum se desfășoară”, a declarat Cristian Măcelaru.
Atunci când nu e pe scenă, Măcelaru stă în spate, în sălile de concert, și cu un ochi atent tot ceea ce se întâmplă.
În această seară ș i mâine, însă, se va afla la pupitru alături de Orchestra Națională a Franței și un repertoriu nou, inedit.
Și chiar dacă această ediție de festival nu s-a încheiat încă, se lucrează intens la ediția din 2025.
”Acum, toți artiștii își determină calendarul cine poate să vină, cine nu poate, cu ce repertoriu. Pentru mine, ce vreau să introduc în conceptul publicului din România e faptul că nu sala reprezintă calitatea concertului, ci artistul reprezintă calitatea concertului”, a mai spus Cristian Măcelaru.
Festivalul Internațional George Enescu este unul dintre cele mai importante evenimente de muzică clasică la nivel internațional, organizat începând cu 1958.
Cea de-a 26 a ediţie se încheie duminică, pe 24 septembrie. Programul festivalului include peste 3.500 dintre cei mai renumiți artiști ai lumii, peste 40 de orchestre din 16 țări, lucrări de operă în primă audiție și concerte educative pentru copii. Anul acesta au avut loc spectacole în mai multe oraşe din ţară, sub egida Festivalului.
LA Botoşani, Cluj, Craiova sau Constanţa s-au desfăşurat concerte şi diverse recitaluri. Şi, de asemenea, în premieră, Festivalul Internațional George Enescu a inaugurat seria de concerte pentru familii şi copii, cu programe concepute special pentru a stimula interesul celor mici pentru muzica și instrumentele clasice.