Ambalajele acestor produse conțin culori strălucitoare şi personaje din desene animate pentru a manipula copiii, deşi cele mai multe dintre ele sunt nesănătoase.
Grupul Bîte Back, în urmă unui studiu realizat pe 262 dintre cele mai populare dulciuri şi snacksuri de pe piaţa din Marea Britanie a descoperit că 78% dintre ele sunt nesănătoase din cauza conţinutului mare de grăsimi, sare sau zahăr.
67% dintre acestea prezentau pe ambalaj un personaj şi 80% aveau ambalajul desenat în culori vii, precum şi modele şi litere amuzante pentru a atrage atenţia copiilor.
După publicarea studiului, Jamie Oliver a concluzionat: "Fie că este vorba de personaje amuzante, imagini luminoase sau forme noi şi interesante, aceste companii le aleg pentru că ştiu că vor capta minţile tinerilor. Acest truc este încă un alt mod prin care companiile bombardează copiii cu mâncare nesănătoasă de tip junk food."
Spatul medicului: Cum îi ferim pe cei mici de capcanele dulci
"Am observat că în ultima vreme, în media au apărut tot mai multe reclame care conțin aceste tip de ambalaje. Copii până la 11 ani nu știu să deosebească un produs care are în spate o strategie de marketing foarte bună de un produs care este sănătos.
Aceste ambalaje care sunt irezistibile ascund produse care nu sunt sănătoase. Noi ca părinți trebuie să fim foarte atenți, și să le explicăm copiilor.
Alternativele sănătoase sunt cele făcute în casă sau cofetăriile artizanale care produc aceste tipuri de dulce" a declarat doctor Simona Carniciu, medic specialist în diabet, nutriție și boli metabolice.