Antena 3 CNN Life Sănătate Serviciul de telemedicină a devenit tot mai popular și a dus la evitarea aglomerației în spitale: Numărul de apeluri este dublu

Serviciul de telemedicină a devenit tot mai popular și a dus la evitarea aglomerației în spitale: Numărul de apeluri este dublu

telemedicina
Părinților li s-au explicat care sunt semnele la apariția cărora trebuie să se adreseze medicului, pentru o evaluare față în față / sursă foto: Getty Images
de R.M.    |    09 Oct 2024   •   20:17

Un serviciu de medicină la distanţă a devenit extrem de popular în rândul părinţilor. În acest fel evită cozile de la serviciile de urgenţă, dacă au o problemă cu copiii lor. Peste 10.000 de oameni, atât din ţară cât şi din Diaspora, au sunat anul acesta să ceară sfaturi pentru a-i trata pe micuţi acasă.

Serviciul de call center ALOPED este destinat urgenţelor pediatrice şi este gestionat de medicii de la Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii din Cluj Napoca. Anul acesta a reuşit să ajute aproape 10.000 de copii, care, astfel, nu au mai stat ore în şir pe holurile unităţilor medicale alături de părinţii lor.

„Evaluăm când e cel mai bine a se prezenta la medic pentru că la marea majoritatea a copiilor sunt infecții care trec de la sine și copilul necesită doar ajutor să treacă prin infecție”, a declarat Daniela Dreghiciu, purtător de Cuvânt Spitalul de Copii Cluj.

Febra a fost cel mai frecvent motiv de solicitare a sfatului medical, un sfert dintre apeluri fiind despre asta. Părinţii au cerut recomandări şi despre problemele digestive: vărsături, diaree sau dureri abdominale.

„În perioada rece, de iarnă, sunt mai frecvente infecțiile respiratorii și atunci apelurile pentru infecțiile respiratorii sunt mai frecvente. În perioada verii, de obicei, problemele digestive sunt mai frecvente”, a declarat Daniela Dreghiciu, purtător de Cuvânt Spitalul de Copii Cluj.

În cazul a 71% dintre apeluri s-au dat recomandări ce au permis îngrijirea copiilor la domiciliu, iar părinților li s-au explicat care sunt semnele la apariția cărora trebuie să se adreseze medicului, pentru o evaluare față în față.

„Numărul de apeluri este aproximativ dublu față de primii ani. Ne menținem la un procent între 68 și 72% de apeluri finalizate cu recomandări de îngrijire la domiciliu”, a declarat Daniela Dreghiciu, purtător de cuvânt Spitalul pentru Copii Cluj-Napoca.

Cele mai multe apeluri la acest serviciu au provenit din județul Cluj, însă o treime au fost din alte județe, dar și de la români aflați în afara granițelor țării.

×
Subiecte în articol: telemedicina pacienti copii Cluj Napoca
Citește mai multe din Sănătate
» Vezi toate știrile din Sănătate
Cele mai noi știri
Parteneri
x close