Este vorba despre vase ale Administrației Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ) Galați iar anunțul vine de la ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
În acest moment, nimeni nu știe exact cât au dragat ucrainenii, remarcă Antena 3 CNN. În raportările lor oficiale către guvernul României și Comisia Europeană, aceștia susțin că au efectuat doar lucrări de întreținere.
Însă în declarațiile publice ale oficialilor ucraineni se vorbește despre o adâncire cu câțiva metri.
În România, președintele susține că trebuie lăsați experții să se lămurească ce se întâmplă pe canal, însă până acum nu s-a lămurit nimeni.
"Sunt îndreptățit să cer mai multe explicații și să fiu îngrijorat, mai ales că e un subiect care afectează una dintre bijuteriile naturale, nu doar ale României, ci ale Europei și ale întregii lumi. E un lucru care nu se negociază. E un lucru foarte clar pentru toată lumea, nu doar pentru români", spune liderul PSD, Marcel Ciolacu
"Nici Comisia Europeana nu a fost informată. Am spus că nu susținem astfel de lucrări. Este normal să existe lucrări de dragaj operațional, dar să nu le transformăm în lucrări de adâncire", declară, la rândul său, Ionuț Stroe, purtător de cuvânt PNL.
Gabriel Marinov, guvernatorul Deltei Dunării, recunoaște că nu se știe, în acest moment, adâncimea la care a ajuns Canalul Bâstroe.
"E imposibil să stabilim exact efectele în acest moment - adâncirea canalului Bâstroe - pentru că ne lipsesc foarte multe date, informațiile care circula sunt extrem de contradictorii și noi cântărim lucrurile pe baza unor supoziții", recunoaște Marinov.
Șeful portului Ismail: "Pe anumite porțiuni, adâncimea este de opt metri"
Însă șeful Portului Ismail a admis într-un interviu acordat Antena 3 CNN că în acest moment canalul Bâstroe are o adâncime mai mare.
"Pe anumite porțiuni s-a ajuns la șapte metri, pe alte porțiuni sunt opt metri. Administrația face aceste lucrări și și-a propus să adâncească acest canal chiar și mai mult", declară Andryi Ryjzhylo.
Președintele Klaus Iohannis i-a mustrat, miercuri, pe politicienii care au lansat întrebări publice legate de canalul Bâstroe.
Iohannis a susținut că tema e folosită în scop electoral și că toate informațiile de care este nevoie pot fi cerute de la ucraineni.
În plus, potrivit președintelui român, nu este momentul potrivit pentru astfel de dispute, având în vedere că Ucraina se află acum într-un război.
Guvernul de la Kiev a declarat Brațul Chilia "cale navigabilă interioară" a Ucrainei
Ucraina intenționează să dragheze nu doar canalul Bâstroe, ci și o porțiune importantă a brațului Chilia, reiese dintr-un studiu făcut de o companie ucraineană.
Aceasta vrea să construiască un nou terminal pentru transportul cerealelor lângă Portul Ismail, aflat pe brațul Dunării care desparte România de Ucraina.
Mai mult, Kievul consideră brațul Chilia ca fiind "cale navigabilă interioară a Ucrainei", printr-o hotărâre a guvernului ucrainean adoptată în urmă cu un an.