Antena 3 CNN Emisiuni News Hour with CNN Primul tunel de autostradă construit prin Munţii Carpaţi | Tronsonul Tigveni - Curtea de Argeş

Primul tunel de autostradă construit prin Munţii Carpaţi | Tronsonul Tigveni - Curtea de Argeş

După treizeci de ani de la revoluţie, România începe să spargă munţii pentru a dezvolta infrastructura. Primul tunel de autostradă construit prin Munţii Carpaţi începe să prindă formă, iar constructorii spun că lucrarea ar putea fi dată în folosinţă chiar înainte de termen.

de Radu Tiliță    |    30 Oct 2023   •   18:55

Marcel Ciolacu şi Sorin Grindeanu au mers astăzi pe şantier pentru a verifica stadiul lucrărilor. Pe autostrada care va lega centrul de vestul ţării, se vor construi 12 poduri, pasaje şi viaducte.

De aproximativ 30 de ani, românii visează la o autostradă care să traverseze Carpaţii. Primul tunel care străbate Munţii Carpaţi în profil de autostradă, este din ce în ce mai aproape de realitate.

"Aceste trei tronsoane, de la Piteşti spre Sibiu, care sunt în lucru, au fost ocolite de toţi miniştrii Transporturilor de 30 şi ceva de ani. Nu va exista să nu avem bani pentru infrastructură", a declarat Marcel Ciolacu, premierul României.

Chiar şi pe celelalte tronsoane, constructorul şi-a mobilizat echipele pentru a termina înainte de termen acolo unde este posibil. Pe tronsonul dinspre Piteşti şi Curtea de Argeş, stadiul lucrărilor a depăşit 50%.

"Lucrurile înaintează foarte bine. Lucrările sunt undeva la 55% ca progres, au mers în acest an foarte bine ceea ce ne face să fim optimişti că anul viitor am putea termina", a explicat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

Citeşte şi: A fost inaugurat Drumul Apusenilor, cel mai spectaculos proiect de infrastructură din Bihor: "Un imens potenţial turistic"

Deşi lucrarea a fost întârziată timp de doi ani din cauza contestaţiilor, oficialii susţin că şantierul cu o lungime de 9,84 kilometri va fi dat în folosinţă înainte de termenul limită, respectiv anul 2027. Tronsonul conţine 12 poduri şi pasaje, dar şi un tunel de aproximativ 1,5 kilometri.

Tunelurile construite pe aceste tronsoane vor dispune de câte două benzi pe sens, dar şi de sisteme de ventilaţie şi evacuare. Totuşi până vom circula pe această autostradă, mai avem câţiva ani de aşteptat.

"Vorbim de secţiunile 2 şi 3, secţiunile exclusiv montane, secţiuni greu accesibile. În momentul de faţă se află în faza de proiectare, ambele secţiuni. Odată cu finalizarea acestei autostrăzi vom avea legătura de la Nădlac la Constanţa numai pe autostradă", a precizat Cristian Pistol, directorul CNAIR.

Dacă totul va merge ca la carte, abia în anul 2028 vom avea o autostradă cu o lungime de 122 de km ce va lega centrul şi vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi.

×
Citește mai multe din News Hour with CNN
» Vezi toate știrile din News Hour with CNN
Cele mai noi știri
Parteneri
x close