În ultimii 43 de ani, fiecare primar al capitalei a cerut studii de fezabilitate și expertize de risc, însă podul nu a ajuns niciodată să fie reparat. Asta deși analizele arată că acesta are nevoie de intervenții de urgență.
În ultimii zeci de ani au ajuns în fruntea Capitalei fel și fel de oameni, oameni care promiteau în campania electorală investiții masive pe zona de infrastructură, iar podurile vechi din București erau punctele-cheie de discuție în timpul acestor campanii electorale.
Chiar și așa, foarte puțini dintre ei au făcut pași importanți în acest sens.
Podul Fundeni se află în acest moment într-o stare deplorabilă, pentru că, din momentul în care a fost inaugurat și până acum, nicio administrație publică din Capitală nu a consolidat podul.
Singurii care au încercat să facă pași importanți în acest sens au fost cei din mandatul trecut, care au aprobat indicatorii tehnico-economici pentru a interveni la planșeul acestui pod, un planșeu mâncat de timp, cu betonul crăpat, iar mai apoi să se coboare pe pilonii de susținere, care și ei mai au mai au foarte puțin până când vor ceda.
Cel puțin asta spun experții care l-au analizat în ultimii ani, experți care spun foarte clar că acest pod este la un pas de prăbușire. O prăbușire care ar putea crea numeroase victime, dat fiind faptul că vorbim de o zonă extrem de tranzitată, de mii de mașini în fiecare zi, de transport public, dar și de oameni care încearcă să ajungă dintr-o parte în alta a Bucureștiului traversând acest pod.