Baza aeriană de la Fetești. Primii șapte piloți antrenați la singurul centru de F16 din S-E Europei au primit undă verde să urce la manșă.
Aceștia vor completa cele două escadrile de F16 pe care forțele aeriene le au deja.
"Am început cu teoria, pe aeronava F16, după a urmat pregătirea prin simulare, la simulator din baza 86 apoi zborul propriu zis", a declarat pilotul RED.
Red are peste 400 de ore de zbor până acum pe MIG 21 Lancer, avion retras de armata română în cursul anului trecut. El este unul dintre cei șapte piloți care din luna noiembrie se antrenează la Baza Aeriană Fetești.
"Ne pregătim pentru mai multe misiuni: aer-aer, aer-sol, iar cea mai importantă este Poliția Aeriană, o misiune ce e executată sub comandă NATO", a mai precizat RED.
Avioanele de tip F16 pe care piloții români s-au antrenat în ultimele luni sunt venite din Olanda.
România mai așteaptă 29 de aparate de zbor din Norvegia
"Aeronavele care sunt aici sunt doar pentru antrenament. Multe dintre ele au două locuri, astfel încât două persoane să poată urca în avion.
Este important să ajutăm și partea estică a Europei să fie puternică și să construiască o apărare mai bună. Noi aveam posibilitatea, aveam aceste avioane disponibile, cred că este un folos bun să le oferim bazei de antrenament.
În prezent, șapte piloți români fac acest curs, doi dintre ei sunt mai avansați, câțiva dintre ei chiar practică zboruri de luptă aeriană, restul termină etapa de tranziție, unde se fac ultimele verificări și apoi pot zbura și ei singuri", a declarat Wizard, instructor F16.
Se știu, însă, foarte puține lucruri despre piloții ucraineni care ar trebui să ajungă la Fetești să se antreneze în România.
Marți, New York Times a spus că sunt șanse foarte mici ca Ucraina să primească avioane de tip F16 în următoarele luni, pentru că piloții lor au o problema cu limba engleză, dar și din cauza pistelor din Ucraina ce trebuiesc refăcute.