Până în luna mai a anului viitor, doar 32 de nave pe zi vor trece prin noile ecluze ale canalului Panama.
O măsură preventivă care, potrivit autorității canalului, este adoptată pentru a economisi apa.
Deși Panama se află în sezonul ploios, în bazinul canalului au căzut foarte puține precipitații.
"Pentru că dacă continui să treacă 34, 35, 36, 38 de nave pe zi, ceea ce facem de obicei, atunci lacul va continua să consume apa pe care trebuie să o stochez pentru a termina cel mai mare unghi posibil în decembrie", a declarat Ilya de Marotta, administratorul adjunct al Autorității Canalului Panama.
Administrația canalului spune că acestea sunt măsuri conservatoare pentru a garanta un nivel bun de servicii. Însă există deja îngrijorare în industrie pentru că se pune în pericol conectivitatea comerțului mondial.
"Clienții abia acum se întreabă ce se va întâmpla cu canalul, cum merge problema apei din canal?
Sunt cu șase nave mai puțin, care trec prin el. Sunt cu șase nave mai puțin și, în sectorul membrilor Camerei noastre, nu vor mai fi capabili să aprovizioneze aceste nave.
Amintiți-vă că, în timp ce aceste nave își așteaptă rândul să traverseze Canalul Panama, ele aprovizionează și aprovizionează. Așadar, sunt cinci sau șase nave mai puțin", a declarat Yira Poyser, președinte al Camerei Maritime din Panama.
Fiecare navă care trece prin canalul extins transportă aproximativ 13.000 de containere, ceea ce înmulțit cu șase nave mai puțin pe zi reprezintă un total de 78.000 de containere care încetează să mai treacă zilnic.
"3% din comerțul mondial trece prin Canalul Panama. Ceea ce se va întâmpla cu Canalul Panama va afecta multe țări din întreaga lume, în special Statele Unite ale Americii, care reprezintă 2/3 din mărfurile transportate prin Canalul Panama.
Acest lucru va duce la o situație în care oferta care să satisfacă cererea în creștere a consumatorilor din întreaga lume va fi diminuată, mai ales într-o perioadă de sfârșit de an când cererea tinde să crească", a declarat Raúl Moreira, economist.
Totuși, reprezentanții Canalului Panama dau asigurări că se încadrează în continuare în bugetul estimat.
Cu toate acestea, ei spun că ar putea fi afectați în 2024, deoarece ar începe anul cu mai puține nave.