Traseul animalelor a fost stabilit în urma unui studiu de doi ani realizat în 6 ţări: România, Austria, Cehia, Slovacia, Ungaria şi Bulgaria.
Este primul astfel de studiu realizat la noi în ţară după ce zeci de urşi şi ale animale sălbatice au fost lovite pe drumurile publice.
În 2018, americanii au montat doar lângă drumurile care străbat muntii Santa Cruz peste 50 de camere. Scopul lor era să identifice traseul natural al animalelor sălbatice şi locurile în care sunt lovite de maşini.
Camerele au surprins un coiot nerăbdător care îşi grăbeşte prietenul bursuc să îl urmeze printr-un ecoduct de sub o autostradă. Cei doi tovarăşi au trecut pe sub drum nevătămaţi.
Nu este însă cazul României unde zeci de urşi, căprioare sau mistreţi sunt ucişi în fiecare zi pe drumuri doar pentru că nimeni din guvernul ţării nu s-a gândit la existenţa lor.
În urmă cu doi ani, mai multe ONG-uri au început o monitorizare a traseului urşilor din ţară înainte de construirea autostrăzii A8 care va tăia Carpaţii şi un coridor important al animalelor care migrează de la munte la deal dar şi către alte ţări din nord.
"Practic avem date concrete, inclusiv de la un urs monitorizat cu zgardă GPS. Locaţia de acolo unde va fi ecoductul este una unde ursul a traversat de multe ori și se vede foarte bine traseul urmat de acesta", a spus Csaba Domoko, Asociația Grupul Milvus.
Ca o analiză pe nivelul de civilizaţie din Guvernele altor ţări în comparaţie cu cele de la noi, putem da exemplul Austriei. Are 60 de ecoducte pentru animale. România are 3.
Studiul a fost realizat de ONG uri şi instituţii din 6 ţări