Pentru că nu știu care este procesul de constatare contestatare și cum să evite plata lor, ei au cu asalt instituțiile statului.
Iată care sunt pașii de urmat în astfel de cazuri:
"Avem aici 2 facturi la curent. Pe una dintre ele vedem o sumă de 2032 de lei și 78 de bani pe o perioadă de facturare de 2 luni pe cealaltă însă, avem o sumă mult mai mare, de peste 50.000 de lei iar perioada de facturare este mult mai mare, din 2017 până în 2021, adică 4 ani.
În cazul în care avem o factură greșită, pașii de urmat sunt foarte simple. În primul rând, verificăm indexul și anunțăm furnizorul despre greșeala comisă, ca să vedem ce soluții ne propune acesta", explică reporterul Antena 3
"Primul pas este să notificăm furnizorul, să-i cerem să ne pună la dispoziție metrologia contorului, să vedem exact care este indexul. Și, nu în ultimul rând, poate că cel mai important, este să vedem care a fost prețul pe care ni l-a aplicat", spune avocatul Adrian Cuculis.
După ce este notificat, furnizorul trebuie anunțate de autoritățile competente. În cazul în care situația nu poate fi rezolvată prin intermediul furnizorului, există 2 instituții la care putem apela. Prima este ANRE, aici pot veni atât persoanele fizice, cât și cele juridice.
A doua instituție este ANPC, unde pot veni doar persoane fizice. Conform reprezentanților, încă sunt mii de solicitări la ANPC, de aceea este foarte important să ne asigurăm că am vorbit cu furnizorul înainte.
"Au un formular pe pagina noastră de internet, unde pot depune sesizare și atașa documentele probatorii. Colegii noștri în 30 de zile plus o marjă de siguranță în caz că întârzie corespondența cu operator economic au obligația să răspundă consumatorilor dacă sau nu se confirmă cere semnalate și care a fost decizia", spune reprezentantul ANPC.
Consumatorii care au facturi greșite pot evita plata acestora în momentul în care se adresează ANRE. În cazul în care nu putem rezolva problema prin intermediul pașilor descriși, ne putem adresa unei instanțe de judecată.