Potrivit Antena 3 CNN, mecanicul a fost inițial reținut pentru 24 de ore, apoi plasat sub control judiciar.
Este vorba despre un bărbat de 36 de ani, din Filiași.
El a fost acuzat de neîndeplinirea atribuțiilor de serviciu sau îndeplinirea defectuoasă a acestora, precum și de vătămare corporală din culpă.
"La data de 16.03.2023, în continuarea cercetărilor în dosarul penal privind accidentul feroviar din data de 13.03.2023, din stația Roșiori Nord, polițiștii din cadrul Biroului județean Poliție Transporturi Teleorman au dispus reținerea suspectului, mecanic de locomotivă al trenului IR 1822, pentru 24 de ore.
Acesta a fost prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Roșiori de Vede, cu propunere de punere în mișcare a acțiunii penale, procurorul dispunând măsura preventivă a controlului judiciar pentru o perioadă de 60 de zile, precum și punerea acestuia în libertate", se spune în comunicatul autorităților.
Directorul CFR, despre mecanicul trenului de călători: ”E vinovat. A trecut pe roșu”
Traian Preoteasa, directorul CFR, a prezentat în urmă cu două zile primele concluzii la care s-a ajuns după ancheta desfășurată în cazul accidentului feroviar din Teleorman.
"Din constatările de ieri (luni, n.r.), a reieșit că mecanicul a încercat să depășească în mod controlat și a făcut această eroare care a dus unde a dus (...) Nu-ți trebuie multă experiență să știi că semnalul roșu îți ordonă oprirea imediată. A neglijat acest semnal, va spune el din ce motive l-a neglijat și cum l-a neglijat.
Dacă nu acționa depășirea controlată, intrau în acțiune sistemele de siguranță și îl frânau cu mult înainte de trenul de marfă. El a activat această depășire controlată, motiv pentru care s-au anulat sistemele de siguranță și a mers pe manual până a văzut și a frânat trenul (...)
În ceea ce privește acest eveniment, nu putem imputa nimic infrastructurii feroviare. Era semnalizată, trenul a corespuns la toate probele de frână. După ce se va termina raportul Agenției de Investigare (...) probabil că vă trebuia să plătească absolut tot ce s-a întâmplat acolo", a declarat directorul CFR.
Mecanicul și-a recunoscut vina
Mecanicul trenului de călători a recunoscut în fața anchetatorilor de la Agenția de Investigare Feroviară că a depășit semnalul pe culoarea roșie, deși știa că acest lucru era interzis.
El și-a motivat gestul spunând că a sperat să i se elibereze linia și a redus treptat viteza, iar când a observat marfarul în față, a frânat brusc, total. Impactul s-a produs la o viteză de 8-10 km/h.
Impactul cu garnitura feroviară de marfă a produs o undă de șoc care a ridicat de pe șine penultimul vagon al trenului încărcat cu mașini marca "Ford".
Distanța dintre locul ciocnirii și locul unde a reușit să oprească marfarul a fost de aproximativ un kilometru.
Cei patru pasageri din tren care au necesitat îngrijiri la spital au fost răniți atunci când trenul a frânat brusc, și nu în momentul impactului cu trenul încărcat cu mașini, au indicat datele preliminare din anchetă.