Vrem să construim autostrăzi dar nu avem cu cine, se plâng antreprenorii proiectului autostrăzii Piteşti-Sibiu.
Localnicilor din satele prin care va trece autostrada nu li se par atrăgătoare ofertele pe care constructorii le-au făcut, pentru că, spun ei, banii nu sunt de ajuns.
În schimb, o mare din tineri au plecat fie în străinătate, fie în marile oraşe, iar preponderent populaţia din sate este formată din bătrâni care spun că s-ar angaja pe astfel de salarii. Aşa ajungem ca forţa de muncă din România să fie asigurată de cetăţenii străini.
Constructorii celor două loturi din autostrada Piteşti-Sibiu se confruntă cu probleme grave când vine vorba de forţa de muncă, în condițiile în care localnicii refuză să se angajeze pe salarii care pornesc de la 1.000 de euro net lunar.
Părerile oamenilor din localitatea Racoviţa sunt împărţite
Unii susţin că bani ar fi, dar e şi mult de muncă, iar alţii cred că ajutoarele de la stat îi determină pe mulţi să refuze pachetul salarial generos oferit de firme.
Primarul susţine că un alt motiv pentru care nu se găseşte forţă de muncă este pentru că tinerii au plecat din sate, iar populaţia rămasă este prea bătrână pentru construcţii.
CNAIR ar putea inaugura, în martie, primii kilometri de autostradă din 2024
Compania de Drumuri ar putea inaugura în martie 26 de kilometri de Autostradă și Drum Expres, primii din 2024.
Pe Autostrada București Sud, constructorul Alsim Alarko din Turcia trebuie să dea în trafic 13 kilometri între nodurile rutiere DN 5 (Jilava) și DN 4 (Popești-Leordeni) cu lucrări în derulare pe 7 km între Vidra și DN 4.
De asemenea, alți 13 kilometri de drum de mare viteză pot fi deschiși în prima lună de primăvară în Bihor, șantierul Strabag Drum Expres Oradea – Autostrada Transilvania, primul Drum Expres din Transilvania.
Constructorii depind de vreme, de livrările de materiale (parapete de protecție etc), dar și de deciziile CNAIR care trebuie să facă recepțiile la terminarea lucrărilor.