Cele mai mari șanse sunt pentru drumul expres Craiova - Pitești. Atât premierul, Marcel Ciolacu, cât și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu au fost astăzi în vizită, pe mai multe șantiere pentru a putea verifica stadiul lucrărilor.
Luna aceasta ar trebui să vedem prima inaugurare de autostradă din 2023. Nușfalău-Suplacu de Barcău de pe autostrada Transilvania are o lungime de 14 kilometri și va fi deschis la trei ani de la semnarea contractului de proiectare și execuție.
Termenul oficial promis pentru inaugurare este 15 septembrie, dar constructorul din Turcia mai are de lucru la amenajarea descărcării provizorii de la marca. Stadiul fizic este de 95% potrivit CNAIR.
Deschiderea este garantată și pentru alte două loturi de autostradă, ambele de pe autostrada Bucureștiului. Este vorba despre un tronson de 11 kilometri din totalul de 19 kilometri pe inelul de nord între DN 1 Corbeanca și autostrada A 3 București - Ploiești.
Cel mai probabil, inaugurarea va fi în octombrie pentru că mai sunt lucrări la pasajele peste DN1 și A3 și alți 11 kilometri între Bragadiru și DN5 Jilava.
Nu se pot deschide toți cei 16 kilometri până la Vidra în lipsa lotului 1, care este la puțin peste 70% execuție.
Citește și: Sorin Grindeanu: "Săptămâna viitoare atingem borna de 1.000 de kilometri de autostradă"
Pentru alte patru loturi cu o lungime de aproximativ 80 de kilometri de autostrada și drum expres, finalizarea lucrărilor până la sfârșitul anului depinde de mobilizarea constructorilor și de vremea din cele trei luni de toamnă.
UMB și-a asumat că va finaliza lotul trei al drumul expres Craiova - Pitești și a început lucrările pentru tronsonul lipsă de la Jitaru.
Strabag este în cărți pentru lotul de 16 kilometri de pe autostrada Transilvania între Câmpia Turzii și Chețani, și alți 13 kilometri de drum expres de la Oradea la Biharia, legătura cu Vama Borș II.
Cu o mobilizare mai bună ar fi Alsim Alrako. Ar putea deschide cei 17 kilometri de pe lotul 1 Glina - Vidra, de pe autostrada București, însă șansele nu sunt chiar mari.