Cel mai des șoferii circulau cu mașini care aveau probleme cu luminile și semnalizarea, cu jantele, anvelopele sau suspensiile și probleme serioase la șasiu și elementele atașate.
În România, infrastructura slab dezvoltată și șoselele mult prea aglomerate duc la accidente grave, la acestea se adaugă și problemele tehnice ale mașinilor care circulă pe străzile din țară.
Aproape jumatate dintre masinile care au fost verificate in ultimele 3 luni de politisti si inspectorii RAR au avut probleme tehnice grave. Aceasta cifra ar putea insa sa nu reflecte realitatea, intrucat sunt oprite numai masinile care par sa aiba probleme.
Există însă în circulație și mașini care arată bine pe exterior, însă sub caroserie ascund probleme grave care pun în pericol atât viața șoferilor cât și a celorlalți participanți la trafic.
Inspecția tehnică periodică trebuie făcută la timp, dar mulți șoferi uită. În multe dintre aceste situații ignoranța poate fi fatală.
Totodată, șoferii care circulă cu un ITP expirat riscă să se aleagă cu o amendă ori chiar să rămână fără certificatul de înmatriculare al autoturismulul.
În primele 6 luni ale anului inspectorii RAR au verificat peste 37.500 de mașini, iar dintre acestea peste 860 au fost depistate cu ITP expirat. Mai mult de 60 aveau un ITP fals iar în cazul a 181 de autoturisme, ITP-ul a fost anulat din cauză că s-au constatat defecțiuni periculoase la sistemul de frânare sau direcție.
Numai anul acesta, în primele 7 luni și-au pierdut viața aproape 880 de persoane și aproape 2000 au fost grav rănite în accidente rutiere, iar anul trecut peste 950 de oameni au murit și peste 2000 au fost grav răniți.