Primăria Capitalei face studii pentru semaforizarea inteligentă. Până vom avea sistem inteligent, bucureştenii se confruntă cu prostul mers al lucrurilor.
Nea Gică este cu vioara lui, zi de zi, în intersecţia de la Piaţa Unirii. Spune că niciodată nu s-a mai întâmplat ca semafoarele să fie lăsate defecte aproape o lună.
După săptămâni întregi de aşteptare, s-a întâmplat minunea.
Într-o altă intersecţie din centrul Capitalei, unde semafoarele sunt blocate pe intermitent, şoferii nu mai respectă legea rutieră, şi pe cea a junglei.
Nici pentru pietoni nu este mai uşor. Au două variante: traversează doar când vor şoferii să oprească sau îşi riscă viaţa şi trec strada cum apucă.
"Cele mai grave puncte negre din Bucureşti, sunt aceste treceri de pietoni de pe străzile cu minim două benzi pe sens, care fie nu sunt semaforizate, fie nu le funcţionează semafoarele. Avem 1.700 de victime anual pe acest tip de trecere pentru pietoni", a spus Alex Vâlvoi, Asociaţia "România fără gropi".
O nouă tragedie poate avea loc oricând pe strada Berzei, unde semafoarele nu funcţionează de câteva săptămâni şi nici nu vor fi reparate curând.
Litigii, promisiuni, studii, dar nicio soluţie.
Bucureştenii abia trec strada, iar Primăria Capitalei pregăteşte un studiu de fezabilitate pentru extinderea sistemului de semaforizare inteligentă în 85 de intersecţii. Studiul costă peste 3 milioane şi jumătate de lei.