Antena 3 CNN Emisiuni News Hour with CNN Thrifting, noul fenomen care i-a cucerit pe tinerii din România. Specialiștii explică schimbările majore în cumpărarea hainelor

Thrifting, noul fenomen care i-a cucerit pe tinerii din România. Specialiștii explică schimbările majore în cumpărarea hainelor

Redacția Antena 3 CNN
1 minut de citit Publicat la 20:10 29 Mar 2024 Modificat la 20:10 29 Mar 2024
haine
Thrifting, noul fenomen care i-a cucerit pe tinerii din toată lumea Sursa foto: profimediaimages.ro

Din ce în ce mai mulţi tineri sunt atraşi de magazinele second-hand sau târgurile de vechituri, atunci când vine vorba de cumpărat haine. Iar asta nu are neapărat legătură cu lipsa banilor, ci mai mult cu conştientizarea faptului că industria modei presupune poluare şi irosirea resurselor planetei.

Fenomenul are şi un nume - thrifting - iar conceptul este îmbrăţişat atât la nivel mondial cât şi în România.

Termenul de Thirfting este definit de Urban Dictionary drept acţiunea cuiva de a vizita mai multe magazine de vechituri, magazine second-hand și magazine de haine de epocă în speranța de a cumpăra mai multe articole de îmbrăcăminte ieftine sau neobișnuite. De obicei, se face acest lucru împreună cu prietenii.

De altfel, moda sustenabilă reprezintă un trend care începe să câștige tot mai mult teren. Conform specialiștilor din industrie, una din zece piese vestimentare achiziționate în 2024 va fi second-hand.

Această schimbare semnificativă în comportamentul de cumpărare al oamenilor nu ţine doar de faptul că hainele second-hand sunt mai accesibile ca preţ decât cele noi, dar reflectă şi o creștere semnificativă a conștientizării asupra impactului pe care industria modei îl are asupra mediului înconjurător și asupra societății în ansamblu.

Vlogurile de thrifting se bucură de mare succes în străinătate. Cei care merg la cumpărături descriu fiecare pas pe care îl fac în alegerea unor ţinute.

Cu fiecare piesă de îmbrăcăminte second-hand cumpărată, evităm, în medie, emisia a trei kilograme de dioxid de carbon, aferentă producției unei noi piese vestimentare similare.

×
x close