Guvernul României face angajări. Este vorba despre oamenii care vor sta cu ochii pe cheltuielile primăriilor, vor urmări fiecare contract şi vor sesiza imediat dacă s-au depăşit plafoanele medii. Tot ei vor urmări dacă vreo primărie finanţează din fonduri publice festivaluri, concerte sau festivităţi. Şi nu sunt singurii bugetari care urmează să fie angajaţi.
Ministerul Finanțelor vrea să înființeze 100 de noi posturi. Una din structurile nou înființate va monitoriza execuția bugetară. 22 de angajați vor verifica dacă primăriile sau instituțiile din subordine risipesc banul public. Mai exact, dacă vor constata o creștere cu 20% față de costul mediu al achiziției sau o creștere cu 20% față de cheltuielile curente ale unor instituții similare, atunci vor sesiza departamentul de inspecție din Ministerul Finanțelor.
Anual, Ministerul Finanțelor va prezenta datele colectate de agenți și, de asemenea, acest proiect, unul pilot, va funcționa pe o perioadă de 3 ani. Noii angajați vor verifica, practic, cheltuielile din domenii precum sănătate, educație, asistență socială, primării, dar și instituții din subordine. Dacă va fi unul cu rezultate, atunci proiectul ar putea să fie extins.
Ministerul Finanțelor vrea să înființeze 10 posturi noi în cadrul instituției și alte 46 în cadrul instituțiilor din subordinea ANAF, instituții din teritoriu.
În total, la nivelul Ministerului Finanțelor, schema de personal include peste 2000 de angajați, iar la nivelul Fiscului numărul angajaților depășește 22.000.